Presence and Immersion in a Virtual Environment based on an unrealistic video game
PBN-AR
Instytucja
Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (Politechnika Łódzka)
Książka
Tytuł książki
XXV Symposium on Electromagnetic Phenomena in Nonlinear Circuits (EPNC 2018)
Data publikacji
2018
ISBN
Wydawca
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Presence and Immersion in a Virtual Environment based on an unrealistic video game
Rok publikacji
2018
Strony (od-do)
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Hasło encyklopedyczne
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
nie
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
EPNC 2018
Nazwa konferencji
XXV Symposium on Electromagnetic Phenomena in Nonlinear Circuits (EPNC 2018)
Początek konferencji
2018-06-26
Koniec konferencji
2018-06-29
Lokalizacja konferencji
Arras
Kraj konferencji
FR
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
Virtual reality (VR) has become popular both in visualization and as a tool in various supportive therapies. Many types of therapies using virtual reality can be distinguished, among them immersion therapy (VRIT) and simulation for therapy (SFT). Patients receiving virtual reality therapy navigate through digitally created environments and complete specially designed tasks often tailored to treat a specific ailment. Measuring presence in Virtual Reality (VR) turns out to be difficult to perform. Determining the effectiveness of immersion is important because of the agreement and correctness of the simulations carried out. In this paper, a combination of both subjective and objective methods is proposed to investigate presence (the feeling of ‘being there’) and immersion in a Virtual Environment (VE).
Cechy publikacji
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:871772