SENSITIVITY INVESTIGATIONS OF the LANE CHANGE AUTOMATED PROCESS
PBN-AR
Instytucja
Wydział Mechaniczny (Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Engineering Mechanics
ISSN
1805-8248
EISSN
Wydawca
Institute of Theoretical and Applied Mechanics. Academy of Sciences of the Czech Republic
DOI
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
1/2017
Strony od-do
330-333
Numer tomu
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
23rd International Conference Engineering Mechanics 2017
Początek konferencji
2017-05-15
Koniec konferencji
2017-05-18
Lokalizacja konferencji
Svratka
Kraj konferencji
CZ
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
Abstract: The lane change automation is one of fundamental problems of vehicle control. In the paper we report selected fragments of our research, focused on sensitivity investigations of the controller. This controller is based on a simple reference model of the vehicle lateral dynamics with steering servomechanism inertia effects neglected. Sensitivity studies are implemented by comparative numerical simulations, with the real object (medium capacity semi-autonomic truck) modeled as a 3D multi-body non-linear system. Presented in the paper exemplary results demonstrate the effects of variations of the time constant parameter of the steering servomechanism. The results show the benefits of the vehicle’s automated control for the lane change.
Cechy publikacji
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:853221