The aircraft piston engine conjugate heat transfer model
PBN-AR
Instytucja
Wydział Mechaniczny (Politechnika Lubelska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
angielski
Czasopismo
JOURNAL OF KONES (14pkt w roku publikacji)
ISSN
1231-4005
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
1
Strony od-do
349-356
Numer tomu
24
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
EN
Treść
Maintaining high aircraft’s propulsion system reliability requires a good knowledge of engine’s heat transfer conditions at each engine running time. Even though the flow around the cylinder may be steady, the heat flux from the engine is not evenly distributed. This is caused by varied engine head and fins geometry and uneven heat transfer coefficient distribution. The lack of knowledge of the local heat transfer coefficient values and time coefficients for the transient heat transfer make it unfeasible to make an analytical model for a given geometry. One transient Computational Fluid Dynamics simulation does not solve the heat transfer fully. Only a conjugate simulation allows an in-depth analysis of a transient heat transfer. The Combustion and species transport fluid simulation is coupled to the temperature field solid simulation. This work presents the methods and results of such conjugate heat transfer simulation. The change of heat flux parameters in respect to time is shown. The results are verified by the real engine measurements.
Inne
System-identifier
27460