Education for sustainable development – from students’ and geography teachers’ knowledge to educational activities
PBN-AR
Instytucja
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych (Uniwersytet Warszawski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Miscellanea Geographica
ISSN
0867-6046
EISSN
2084-6118
Wydawca
De Gruyter Open sp. z o. o.
DOI
Rok publikacji
2019
Numer zeszytu
1
Strony od-do
1-6
Numer tomu
23
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.80
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
en
Education for sustainable development • geography teachers • professional development of geography teachers
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
The paper presents the topic of academic education for sustainable development (ESD). A diagnostic survey was made in a form of a questionnaire in three groups of respondents: active geography teachers, participants of postgraduate program preparing for teaching geography and undergraduate students majoring in geography. The conducted research revealed how the groups of respondents differ in regards perception and preparedness to use of SD and ESD in school geographical education
Cechy publikacji
Ekonomia
Geografia
Economics
Geography
discipline:Geografia
discipline:Geography
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:896706
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych