A method of calculating CO2 savings obtained by external lighting of vehicles that use electroluminescent diodes
PBN-AR
Instytucja
Wydział Transportu i Elektrotechniki (Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
IOP Conference Series:Earth and Environmental Science
ISSN
1755-1307
EISSN
Wydawca
IOP PUBLISHING LTD
DOI
URL
Rok publikacji
2019
Numer zeszytu
Strony od-do
1-8
Numer tomu
214
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Słowa kluczowe
en
Emission CO2
Vehicle exterior lighting
LED - Light Emitting Diodes
Energy efficiency
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
nie
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
SEED'2017
Nazwa konferencji
2nd International Conference on the Sustainable Energy and Environmental Development
Początek konferencji
2017-11-14
Koniec konferencji
2017-11-17
Lokalizacja konferencji
Kraków
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
LED vehicle lighting is developing very fast and it is becoming more and more available. Due to new EU regulations, it is installed in all new cars. They are also selected by the owner of older models of cars. LED revolution has brought not only better visibility, but also allowed to save money and protect environment. In order to support development and quick implementation of new advanced technologies reducing CO2 emission coming from vehicles, EC directive had to be introduced and it enables producers and suppliers to submit applications for approval of innovative technologies contributing to reduction of CO2 emission coming from passenger cars. Therefore, it was necessary to explain criteria for determination of which technologies should be qualified as eco-innovations and based on what rules and calculation methods, the level of reduction of CO2 emission may be determined. Total demand for energy of a vehicle equipped with bulbs (rear lamps) and halogen lamps (headlights) is about 60% of demand for energy for dipped headlights and 14% demand for rear position lights. If we use combination of xenon lamps and LED lamps for configuration of vehicle lighting, demand for energy will be reduced by 39%. If we used only LED lamps, energy consumption would be reduced by 60%. In this article, the authors presented a method of calculation of CO2 savings obtained by application of exterior lighting with LED diodes. Moreover, they presented optimization of energy consumption and savings thanks to application of LED technology and percentage reduction of CO2 emission.
Cechy publikacji
discipline:Elektrotechnika
discipline:Transport
discipline:Electrical engineering
discipline:Transport
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:900688
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych