Analysis of changes in the accident hazard for the elderly in road traffic compared to demographic changes and possibilities of supporting the elderly mobility
PBN-AR
Instytucja
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Książka
Tytuł książki
2018 XI International Science-Technical Conference Automotive Safety
Data publikacji
2018
ISBN
978-1-5386-4578-9
Wydawca
IEEE
Publikacja
Główny język publikacji
angielski
Tytuł rozdziału
Analysis of changes in the accident hazard for the elderly in road traffic compared to demographic changes and possibilities of supporting the elderly mobility
Rok publikacji
2018
Strony (od-do)
1-8
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Hasło encyklopedyczne
Słowa kluczowe
angielski
Elderly road users
Safety
Road accident
Road traffic safety
Traffic accidents
Vehicle and technologies
Vehicular accident risk
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Automotive Safety
Nazwa konferencji
2018 XI International Science-Technical Conference Automotive Safety
Początek konferencji
2018-04-18
Koniec konferencji
2018-04-20
Lokalizacja konferencji
Casta
Kraj konferencji
SK
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
angielski
Treść
The development of electric cars will contribute to increased mobility of the elderly, because electric vehicles are definitely easier to be driven and handled. Therefore, the planned directions of development of some categories of electric vehicles should include the providing of such vehicles with special safety systems and driving aids for the elderly. It would be recommendable to base this on the conclusions that might be drawn from an analysis of the age structure of road traffic participants and of the effects of road accidents with the elderly. Additionally, the accident hazard in Poland is characterized by the highest numbers of the killed in road accidents in the EU. The possibilities of inferring reasonable conclusions in this field from a comparative analysis of changes in the accident hazard in two age groups, i.e. 18-24 and 60+, have been shown. The hazard indicator values have also been referred to the overall values calculated for all the age groups taken as a whole. The territorial distribution of the accident hazard for the elderly has also been sought. For this purpose, the method of ranking of individual regions (defined as voivodships, i.e. administrative province areas) has been used. The knowledge of such a distribution may facilitate the planning and reasonable adaptation of road traffic control methods as well as the development of the road rescue service system with taking into account the specificity of the elderly.
Cechy publikacji
peer-reviewed
Inne
System-identifier
PX-5c77bd15d5de0a8767356e1d
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych