Does Erasmus+ projects bring digital competence to its participants? - primarily results.
PBN-AR
Instytucja
Wydział Biologii i Nauk o Środowisku (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
Książka
Tytuł książki
Modern world as the result of anthropogenic activities. Collection of materials
Data publikacji
2017
ISBN
Wydawca
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Does Erasmus+ projects bring digital competence to its participants? - primarily results.
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
141-145
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
nie
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
All-Ukrainian Scientific Internet Conference. Modern world as the result of anthropogenic activities.
Początek konferencji
2017-10-10
Koniec konferencji
2017-10-12
Lokalizacja konferencji
Melitopol
Kraj konferencji
UA
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
This study investigates the influence of the 2 year Erasmus+ project called “Youth, multilingualism and work perspectives in Europe” on youngsters in the area of digital competence. The project took place in 2015-2017 and was provided by 6 countries: Spain, Bulgaria, Greece, Romania. Lithuania and Poland. Taking into account the whole project in the light of digital competence, realization of the objectives put at the beginning of the project, evaluated and analysed in the research bring the following proposed assumptions. The first one states that teachers and students made a significant progress in digital competence in the project. Next, all participants consider digital competence as a very useful and demanding skill on the labour market, education and life. Finally, there is a clearly seen inner diverse in digital competence in the project’s groups and students and teachers still need to develop digital competence, enabling them better learning and teaching.
Cechy publikacji
discipline:Socjologia
discipline:Sociology
Chapter in a book
Abstract
Rozdział w książce
Abstrakt
Inne
System-identifier
PBN-R:862868