Accéder au sens et en donner à la parole : de l'importance des constituants prosodiques dans l'enseignement de l'oral en FLE
PBN-AR
Instytucja
Wydział Filologiczny (Uniwersytet Opolski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
fr
Czasopismo
Orbis Linguarum (10pkt w roku publikacji)
ISSN
1426-7241
EISSN
Wydawca
Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych (Legnica) ; Uniwersytet Wrocławski. Instytut Filologii Germańskiej
DOI
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
Strony od-do
69-85
Numer tomu
50
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.8
Autorzy
(liczba autorów: 3)
Pozostali autorzy
+ 2
Słowa kluczowe
en
phonetic word
rhythm
pronunciation errors
correction of pronunciation
verbo-tonal method
foreign language learning
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Po publikacji
Ilość miesięcy od publikacji
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
Learning a foreign language means being in contact with a new environment of sounds compared to that of the mother tongue. The foreign language teacher must help learners to access these sounds both from a perception and a production point of view. The verbo-tonal method of phonetic correction designed in the 1960s-1970s by Professor Petar Guberina (University of Zagreb) provides teachers with tools to correct learners’ pronunciation. The aim of this article is to present some of the advantages of the VTM for phonetic correction, in particular with regard to prosody by showing how important this is for effective communication. This comes in response to difficulties noted by Polish-speaking beginners in French as a foreign language, in particular those concerning the rhythmic unit and the accentuation of rhythmic groups, which we will cali « phonetic words ».
Inne
System-identifier
UOab8fda6ed6e74743a5a09f63f50e68fc
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych