Creativity and Academic Achievement: A Meta-Analysis
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Pedagogicznych (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Journal of Educational Psychology (50pkt w roku publikacji)
ISSN
0022-0663
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
2
Strony od-do
269-299
Numer tomu
109
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.3
Autorzy
Pozostali autorzy
+ 1
Streszczenia
Język
en
Treść
This article reports on a meta-analysis of 120 studies (total N = 52,578; 782 effects) examining the relationship between creativity and academic achievement in research conducted since the 1960s. Average correlation between creativity and academic achievement was r = .22, 95% CI [.19, .24]. An analysis of moderators revealed that this relationship was constant across time but stronger when creativity was measured using creativity tests compared to self-report measures and when academic achievement was measured using standardized tests rather than grade point average. Moreover, verbal tests of creativity yielded significantly stronger relationships with academic achievement than figural tests. Theoretical and practical consequences are discussed
Inne
System-identifier
APS21d6c7b787304b3b9087d9765d5c2ca0
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych