Lost in Translation Again: Concepts About Creativity Among Japanese and Polish Prospective Teachers
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Pedagogicznych (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie)
Książka
Tytuł książki
The Palgrave Handbook of Social Creativity Research
Data publikacji
2018
ISBN
978-3-319-95497-4
Wydawca
Palgrave Macmillan
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Lost in Translation Again: Concepts About Creativity Among Japanese and Polish Prospective Teachers
Rok publikacji
2018
Strony (od-do)
281-296
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.75
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
Creativity Creative mindsets Individualism Collectivism Education
Streszczenia
Język
en
Treść
Socialization in a specific social group can influence the perception of various aspects of human life, such as creativity – the engine of intellectual and economic development. This chapter addresses various issues related to understanding creativity in different societies based on an empirical study with Polish and Japanese prospective teachers – members of two different societies that are also culturally different. The study was designed to understand how creativity is perceived in two different cultures, Polish and Japanese. It was conducted with 724 participants, 478 students of education studies from Japan and 246 from Poland. Participants were asked to complete two questionnaires identifying their creative mindsets and attitudes towards creativity, particularly its role in education. The results are discussed with regard to cross-cultural research and differences in socialization.
Inne
System-identifier
APSf8386239daac4465a8c0ad3f2677f63a
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych