TIRE/ROAD NOISE AND TIRE ROLLING RESISTANCE ON PROTOTYPE PERS SURFACE
PBN-AR
Instytucja
Wydział Mechaniczny (Politechnika Gdańska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
ISSN
1757-8981
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
022035
Strony od-do
1-14
Numer tomu
421
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Słowa kluczowe
LABORATORY MEASUREMENTS
POROELASTIC ROAD SURFACE
ROAD MEASUREMENTS
ROLLING RESISTANCE
TIRE/ROAD NOISE
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
International Automotive Conference (KONMOT2018)
Początek konferencji
2018-09-13
Koniec konferencji
2018-09-15
Lokalizacja konferencji
Kraków
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
Treść
Poroelastic road surfaces are characterized by low noise of tires running on them.Road pavements of this type are promising solution to problems related to traffic noise in cities and on rural roads. Some technical problems still have to be solved, in particular regarding durability and skid resistance on wet surface. Ongoing and planned works are to contribute to create a quiet, durable and safe road surface, which will become an alternative to acoustic screens and vehicle speed reduction as an efficient noise reduction measure. The paper presents the results of laboratory and road tests of tire/road noise and rolling resistance on the prototype poroelastic surface (PERS) compared to the surfaces selected as a reference.
Inne
System-identifier
146941
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych