Computation of the synthetic indicator of the economic situation of the rail transport sector in Poland
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Gdański)
Książka
Tytuł książki
Challenges of urban mobility, transport companies and systems: 2018 TranSopot Conference
Data publikacji
2019
ISBN
978-3-030-17742-3
Wydawca
Springer International Publishing
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Computation of the synthetic indicator of the economic situation of the rail transport sector in Poland
Rok publikacji
2019
Strony (od-do)
263-274
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.55
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 3)
Pozostali autorzy
+ 2
Słowa kluczowe
en
rail transport
analysis of the economic situation in transport
economic indicators
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
TranSopot 2018
Nazwa konferencji
TranSopot Conference on Transport Development Challenges in the Twenty-First Century
Początek konferencji
2018-05-28
Koniec konferencji
2018-05-30
Lokalizacja konferencji
Sopot
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
The purpose of this article is to present the computation results of the synthetic indicator of the economic situation of the rail transport sector in Poland, referred to as ‘the Rail Barometer’. It was developed in 2017 based on the methodology presented by Zajfert, Antonowicz, Majewski, Wołek, members of the Scientific Council of the ‘Pro Kolej’ Foundation, and published in the article: ‘Assumptions for the synthetic indicator of the economic situation of the rail transport sector in Poland’ (Antonowicz et al. in Ekon. Transp. Logist. 74:467–481, 2017 [1]). The article describes the effects of work on implementation, provision of statistical content and calibrating the tool for monitoring changes in the rail sector, including the database structure and volatility of the value expressed as a number of points of ‘the Rail Barometer’ computed on its bases.
Inne
System-identifier
UOG34ecd23364ff4f6ba07648be08820b66
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych