Car-related mobility patterns of Polish Y generation - implications for future urban transport
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Gdański)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Transportation Research Procedia
ISSN
2352-1465
EISSN
Wydawca
Elsevier BV
DOI
Rok publikacji
2019
Numer zeszytu
Strony od-do
514-524
Numer tomu
39
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
mobility
mobility patterns
urban transport
city transportation
y generation
maas
travel behaviour
travel demand
travel choices
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
Demographic changes, including generational changes, determine the development of new mobility patterns, supported by modern technologies. However, the car is still the dominant mean of transport in cities, mainly because of travel comfort, shorter travel times and no need to switch to other modes of transport. The aim of the article is to present the results of research on mobility patterns of representatives of the Polish generation Y, to compare them with published research results of other researchers, and to create their own classification of these models. The first part of the paper presents results of a literature review. The next part characterizes survey method, chosen for carrying out scientific research. The following section mentions research results. The end of the article includes conclusions, research contribution, limitations and further research plans and guidelines. The study allows identifying the behaviour and attitudes of people representing the Y generation in Poland, as well as the expectations of urban and suburban transport. The characteristics of mobility patterns presented by representatives of Generation Y were compared with the findings of other individual researchers and research centres. As a result of the comparative analysis, the author concludes that representatives of Generation Y are characterized by different patterns of mobility than other groups surveyed by other researchers, although there are many common characteristics for them, such as the approach to environmental issues, the tendency to save on operating costs.
Inne
System-identifier
UOG0de73b1cdfc24b20b6acd6c230a7b731
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych