Container terminals competitive factors - results of an international survey
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Gdański)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
SHS Web of Conferences
ISSN
2416-5182
EISSN
2261-2424
Wydawca
EDP Sciences-Web of conferences
DOI
URL
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
Strony od-do
1-13
Numer tomu
58
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.6
Autorzy
Pozostali autorzy
+ 1
Autorzy przekładu
(liczba autorów przekładu: 0)
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
GlobMar 2018 - Global Maritime Conference - Sustainable Shipping
Początek konferencji
2018-04-19
Koniec konferencji
2018-04-20
Lokalizacja konferencji
Sopot
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
en
Treść
Container terminals require continuous benchmarking of competitiveness factors. This paper discusses factors of competitiveness with a main focus on feeder and mixed terminals (in which both feeder and transshipment services are provided). Method statement includes an economic literature review with respect to competitiveness factors and a container port expert survey process to achieve a list of most important factors among global container port operators. Experts were selected from different countries and private container terminals. A questionnaire was developed and sent online to them. Questions required both a ranking of factors as well as assigning monetary values to critical variables. Responses were analyzed using a pre-established strategy. Overall, experts ranked first the role of market related competitiveness factors related to service quality, price level and adaptability to the changing market environment. Intermodal links and general hinterland connections factors were more often mentioned than factors relating to nautical accessibility or other factors. Both assignment of monetary values as well as ranking have produced mutually coherent results. The paper does not claim to be definitive; it aims to provide an update of competitive factors hierarchy and highlights issues for further port development.
Inne
System-identifier
UOGea3e9096a5af4b7184cb6165104c036e
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych