Mobility choices of the Generation Y in Poland
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Gdański)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Journal of Economics and Management
ISSN
1732-1948
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2019
Numer zeszytu
2
Strony od-do
84-104
Numer tomu
36
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
Generation Y
young adults
mobility choices
Mobility-as-a-Service (MaaS)
urban logistics
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
Aim/purpose: The main objective of the paper is to explore mobility choices of Generation Y in Poland to check if they can be translated into guidelines for the development of mobility services. Design/methodology/approach: In the paper, two research methods were used. First of them was an analysis of the literature related to Generation Y mobility according to Denyer & Tranfield (2009) approach. The main research method was the survey method. Respondents were recruited with use of purposive strategy and snowball approach. Data gathered in this study allowed for statistical analysis, mostly related to variables in ordinal and nominal scales. Findings: The main findings concern the general priorities of Generation Y and gender differences. The study presents the relation of generational features and mobility behaviours, comparing them to those identified in the literature. The causes of such differencesneed to be widely discussed in the next papers, which draws some possible future research directions. Research implications/limitations: A main limitation of the research is the chosen sampling strategy (non-random sampling) and risk related to non-inclusion of the important literature in the analysed database. Originality/value/contribution: This research shows the characteristics of the Polish Generation Y’s mobility choices. This is the first summary in the literature on this topic and can be used both by academic staff and practitioners. It extends the current literatureby summarising available literature on the mobility of the young adults and results from different research methods, approaches, research procedures, research samples and geographical areas.
Inne
System-identifier
UOGca6c8463adf94ae1ace6fc5358cc2946
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych