Polskie porty morskie na rynkach usług portowych
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Gdański)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego (7pkt w roku publikacji)
ISSN
2080-6302
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
15
Strony od-do
1-16
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.75
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
pl
rynek usług portowych
konkurencyjność portów morskich
udział w rynku
en
port services market
seaport competitiveness
market share
Streszczenia
Język
pl
Treść
Polskie porty morskie funkcjonują na międzynarodowych rynkach usług portowych charakteryzujących się intensywną konkurencją. Na zapleczu spornym konkurują o ładunki i zainteresowanie przewoźników pomiędzy sobą, z portami zagranicznymi (głównie południowego wybrzeża Bałtyku oraz położonymi nad Morzem Północnym), ale także z transportem lądowym (nawet w relacjach transkontynentalnych). Konkurencja, w której uczestniczą niewątpliwie przyczynia się do podejmowania działań służących rozwojowi ich potencjału produkcyjnego, rozszerzaniu ich oferty usługowej, podnoszeniu jakości usług, wdrażaniu rozwiązań, które mają przyciągnąć nie tylko załadowców czy przewoźników, ale także inwestorów. Główne polskie porty należą obecnie do największych w Regionie Morza Bałtyckiego. Celem artykułu jest pokazanie ich pozycji konkurencyjnych na krajowym i bałtyckim rynku usług portowych. Realizacja przyjętych przez te porty przed kilku laty strategii ma przyczynić się do podniesienia ich zdolności do konkurowania, a także pozycji konkurencyjnych.
Inne
System-identifier
UOG79dda1b3e21a4c7da0aef21b09b199ab