Determination of the Strategic Position of a Printing Enterprise
PBN-AR
Instytucja
Wydział Zarządzania (Politechnika Częstochowska)
Książka
Tytuł książki
Leadership, Innovativeness and Entrepreneurship in a Sustainable Economy
Data publikacji
2018
ISBN
978-83-65951-28-1
Wydawca
Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Determination of the Strategic Position of a Printing Enterprise
Rok publikacji
2018
Strony (od-do)
286-292
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.50
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Słowa kluczowe
en
management
strategy
SWOT
trategic position
Streszczenia
Język
en
Treść
Strategy is a high level plan to achieve goals under conditions of uncertainty. Thanks to a well-structured strategy, the enterprise can gain a competitive advantage on the market. The choice of the strategy should be preceded by an appropriate analysis that will determine its state and indicate opportunities for growth. One of the most commonly used instruments for determining the strategy is the SWOT method. The purpose of the paper is to use the SWOT method to determine the strategic position of the chosen printing enterprise. The type of strategy that was appropriate to the situation of the research enterprise was determined. It turned out that for the research printing enterprise the appropriate strategy is the maxi-maxi strategy, i.e. expansive strategy. In the enterprise, strengths and opportunities dominate. On this basis, it was possible to indicate how to utilize opportunities to improve the strengths of the research printing enterprise.
Cechy publikacji
chapter-in-a-book
peer-reviewed
Inne
System-identifier
59452