The Analysis of Consumers’ Preferences with the Application of Multivariate Models: Hedonic Regression and Multidimensional Scaling
PBN-AR
Instytucja
Filia w Jeleniej Górze (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Archives of Data Science Series A
ISSN
2363-9881
EISSN
Wydawca
KIT Scientific Publishing
DOI
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
1
Strony od-do
1-16
Numer tomu
2
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.75
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Pozostali autorzy
+ 1
Streszczenia
Język
en
Treść
On durable goods markets declared behaviours of buyers rarley leads to the actual purchasing decisions. This fact poses a particular challenge for the analysis of the future reactions of consumers to the elements of the marketing mix. This study attempts to combine the results obtained from multidimensional scaling and hedonic modelling to assess both stated and revealed preferences with respect to the attributes attributes of a specific durable good, namely a smartphone. The assessment of consumers’ declared behaviours was obtained by analysing data from an on-line survey study with the application of multidimensional scaling. Simultaneously, the estimated hedonic model provided the information on consumers’ revealed preferences. The combined use of both approaches allowed for broader insight into the issue of consumers’ behaviours, particularly in relation to the existing market offer
Inne
System-identifier
WUT6b95852f0ba24a858c1601300c746557
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych