ANALYSIS OF AVAILABILITY OF SOUTHERN BALTIC SEA FOR THE BIGGEST CONTAINER SHIPS IN THE WORD
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nawigacyjny (Akademia Morska w Szczecinie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
HYDROLOGY AND WATER RESOURCES MARINE AND OCEAN ECOSYSTEMS
ISSN
1314-2704
EISSN
Wydawca
Technology ltd., STEF92
URL
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
31
Strony od-do
825-830
Numer tomu
17
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 3)
Pozostali autorzy
+ 2
Słowa kluczowe
EN
Baltic Sea
containers
AIS
draught
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
SGEM 2017
Nazwa konferencji
17 INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC GEOCONFERENCE SGEM 2017
Początek konferencji
2017-06-29
Koniec konferencji
2017-07-05
Lokalizacja konferencji
ALBENA
Kraj konferencji
BG
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
EN
Treść
The availability of the Baltic Sea for the largest container vessels is limited primarily to the depth of the Danish Straits. Ships with maximum dimensions of technical for shipping by the Danish Strait are called Baltimax. Currently, the theoretical size of the dimensions of the vessels are as follows: draught 15 m, width 42-48 m, length 240 – 260 m, capacity 100-120 thousand DWT. Therefore, the authors have analyzed the actual draught consumables container ships of the three largest companies in the world in terms of availability of The Danish and the Baltic Sea for the biggest of them. The research was conducted on the basis of an analysis of traffic stream of ships from AIS (Automatic Identification System). Were analyzed only container ships close to the maximum container vessel for which at the moment is the container terminal in Gdańsk and for which will be adapted and planned Container Terminal in Świnoujście. Leading authors focused measurements on a single parameter which is the draught of the vessel and on its limitations caused by Nordstream. In the article an attempt to demonstrate that the draught of the vessel are not fully used during the operations.
Cechy publikacji
original-article
Inne
System-identifier
article_2223_3730