Analysis of the efficiency of a hybrid foil tunnel heating system
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
International Conference on Energy, Environment and Material Systems (EEMS 2017) : proceedings
Data publikacji
2017
ISBN
9781510850095
Wydawca
EDP Sciences
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Analysis of the efficiency of a hybrid foil tunnel heating system
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
1-4
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.5
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
EEMS 2017
Nazwa konferencji
International Conference Energy, Environment and Material Systems (EEMS 2017)
Początek konferencji
2017-09-13
Koniec konferencji
2017-09-15
Lokalizacja konferencji
Polanica Zdrój
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Open access
Tryb otwartego dostępu
Inne
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Oryginał autora
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Po publikacji
Ilość miesięcy od publikacji
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
The paper analyzes the efficiency of the hybrid system used to heat the foil tunnel. The tested system was built on the basis of heat gain in a cascade manner. The first step is to heat the water in the storage tank using the solar collectors. The second stage is the use of a heat pump (HP) in order to heat the diaphragm exchangers. The lower HP heat source is a cascade first stage buffer. In the storage tank, diaphragm exchangers used for solar collectors and heat pumps are installed. The research was carried out at a research station located in the University of Agriculture in Cracow. The aim was to perform an analysis of the efficiency of a hybrid system for the heating of a foil tunnel in the months from May to September. The efficiency of the entire hybrid system was calculated as the relation of the effect obtained in reference to the electrical power used to drive the heat pump components (compressor drive, circulation pump), circulation pumps and fans installed in the diaphragm heaters. The resulting effect was the amount of heat supplied to the interior of the object as a result of the internal air being forced through the diaphragm exchangers.
Inne
System-identifier
UR487e8b8298ba4990a4b14086080edfb4
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych