Young-school-aged children’s use of direct and indirect persuasion : role of intentionality understanding
PBN-AR
Instytucja
Wydział Filozoficzny (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
EN
Czasopismo
Psychology of Language and Communication
ISSN
1234-2238
EISSN
2083-8506
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
Strony od-do
292-315
Numer tomu
20
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Pozostali autorzy
+ 1
Słowa kluczowe
EN
persuasion,
advanced ToM
intentionality understanding
social skills
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
EN
Treść
Recent research suggests that social cognitive abilities, particularly the theory of mind (ToM), play a role in the development of persuasion in early and middle childhood. Th is study investigated the relations between children’s intentionality understanding and early persuasive skills, especially the ability to use direct and indirect persuasive strategies in symmetric and asymmetric relational context. Ninety-fi ve 5- to 7-year-olds participated in a narrative task that described persuasive situations with parents and peers and answered questions in intentionality understanding stories. Results showed that participants used indirect strategies less oft en than direct proposals. To persuade their parents, participants used more direct than indirect persuasive strategies, while this diff erence was not signifi cant for peer persuasion. Correlation analysis revealed that independent of age and expressive language ability, intentionality understanding signifi cantly predicted participants’ number of persuasive proposals and the use of direct and indirect bilateral persuasive strategies. Implications for theory and practice are discussed.
Cechy publikacji
original-article
peer-reviewed
Inne
System-identifier
50869
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych