Ocena stanu odżywienia dzieci w wieku 3-5 lat
PBN-AR
Instytucja
Wydział Technologii Żywności (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie)
Książka
Tytuł książki
Poszerzamy horyzonty : monografia, T. 5
Data publikacji
2017
ISBN
978-83-63216-09-2
Wydawca
Mateusz Weiland Network Solutions
Publikacja
Główny język publikacji
pl
Tytuł rozdziału
Ocena stanu odżywienia dzieci w wieku 3-5 lat
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
290-302
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.6
Hasło encyklopedyczne
Streszczenia
Język
pl
Treść
Zagadnienia dotyczące przyczyn występowania i eliminacji niedoborów pokarmowych były główną przyczyną powstania nauk o żywieniu człowieka sięgającej połowy XX wieku. Przez długi czas dążono do określenia norm zapotrzebowania na biało, tłuszcze, witaminy i inne składniki mineralne, a bagatelizowano pozostałe składniki pokarmowe, uznawane za nie niezbędne. W wyniku postępu nauk żywieniowych, zauważono korelację między żywieniem, a występowaniem przewlekłych chorób niezakaźnych, potocznie zwanych chorobami cywilizacyjnymi. Zaczęto prowadzić badania składu i wartości odżywczej pożywienia, a także ulepszać metody oceny żywienia. Ocena żywienia tyczy się nie tylko pojęć związanych ze spożyciem żywności, ale również ze sposobem żywienia, a jej głównym celem jest uwidocznienie czy „istnieją wady żywieniowe w danej populacji lub określonych grupach, na czym polegają, jakie są ich następstwa i przyczyny oraz jak można je usunąć” [Gawęcki, 2010, s. 514].
Inne
System-identifier
URcddf556fc07746c1bf3c97c8dcb97452