Kompetencje społeczne i poziom zapotrzebowania na stymulację u graczy MMO na przykładzie uczestników gry World of Warcraft
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Społecznych (Uniwersytet Gdański)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Miscellanea Anthropologica et Sociologica (10pkt w roku publikacji)
ISSN
2084-2937
EISSN
2354-0389
Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
DOI
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
1
Strony od-do
151-174
Numer tomu
18
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1.15
Autorzy
Słowa kluczowe
pl
gry video
gry MMO
poszukiwanie doznań
kompetencje społeczne
en
video games
Massively Multiplayer Online
sensation seeking
social skills
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Na tych samych warunkach
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Data udostępnienia w sposób otwarty
Streszczenia
Język
en
Treść
Playing computer games is a pastime activity characteristic not only for the young generation. Opinions on the subject of the impact of video games on human psychosocial functions vary, but the majority of researchers are concerned and worried. There is significant research which suggests potentially dangerous consequences of gaming, such as increased aggression, becoming indifferent to other people’s suffering, emotional disorders and the risk of addiction. Some academics highlight the connection between sensation seeking and experiencing strong stimuli through gaming, which decreases the sensitivity threshold in teenagers. The aim of the research was to answer the question of whether there are significant differences between individuals who play MMO (Massively Multiplayer Online)games rarely and very frequently and individuals from the control group (who do not play MMO games) in terms of social skills, the need for stimulation and the tendency to become bored easily. The results of the research show that, in general, MMO gamers tend to have a higher need for stimulation, especially in terms of looking for threat, adventure and strong experiences. With regard to social skills, the authors of the paper have not confirmed the general view on limited abilities of gamers.
Inne
System-identifier
UOGc97adb7686c140958e11e30cc1a413ef