×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Wzornictwo przemysłowe jako determinanta konkurencyjności firm przemysłu skórzanego i obuwniczego w Polsce
  • Tytuły w innych językach:
    Industrial Design as a Determinant of Shoe and Tanning Firms’ Competitiveness in Poland
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2010,  tom 4,  numer 1
  • 217-227
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-1e921417-24c8-4135-9cc7-574c3512eafa
  • 7587
  • 11.10.2015 15:13:17
  • Łukasz Mamica [1]
  • [1] Cracov University of Economics
  • Brak afiliacji
  1. Karol Krajewski, Agnieszka Tul-Krzyszczuk, Food Design – innowacyjna koncepcja kształtowania produktów i komunikacji rynkowej na rynku żywności. MARKETING I RYNEK 2014; XXI, 4, 399-405 (CD)
  1. Ameersing L., Yan L. (2009), Shoe-last design innovation for better shoe fitting, Computers in Industry, vol. 60, Issue 8, s. 621–628.
  2. Braczyk H. J., Heidenreich M., (1998), Regional governance structures in a globalized world, [w:] Braczyk, H. J., Cooke P., Heidenreich M., Regional Innovation Systems, The role of governances in a globalized world, UCL Press, Londyn.
  3. Cooke P., Morgan K. (1998), The Associational Economy, Firms, Regions, and Innovation, Oxford University Press, Oxford.
  4. Cox G., (2005), Cox Review of Creativity in Business: building on the UK’s strengths. HM Treasury, London.
  5. Design Council (2005), Design in Britain 2004–2005, London.
  6. Drucker P., (1992), Innowacja i przedsiębiorczość, Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  7. Flis J., Mamica Ł. (2002), Stimulation Value as an Economic Category, The Eu¬ropean Association for Evolutionary Political Economy (EAEPE) 2002, „Complexity and the Economy: Implications for Economic Policy”, Aix-en-Provence, France, 7–10 November 2002.
  8. Gemser G., Leenders M.A.A.M. (2001), How integrating industrial design in the product development process impacts on company performance, „The Journal of Product Innovation Management”, vol.18, s. 28–38.
  9. Gorb P., Dumas A. (1987), Silent design, Design Studies, vol. 8, Issue 3, July.
  10. Grzecznowska A., (2002), Wzornictwo przemysłowe a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, nr 3.
  11. Lundvall B. Å. (1988), Innovation as an Interactive Process – from User-Producer Interaction to the National System of Innovation, [w:] Dosi G. et. al. (ed.), Technical Change and Economic Theory, Pinter Publisher, London.
  12. Lundvall B. Å. (ed), (1992), National Innovation Systems: Towards a Theory of Innovation and Interactive Learning, Pinter Publisher, London.
  13. Mamica Ł. (2004), Przemysł meblarski Kalwarii Zebrzydowskiej – klaster przemysłowy?, Zeszyty Naukowe AEw Krakowie, nr 667, Kraków.
  14. Mamica Ł. red. (2007), Wzornictwo Przemysłowe w Małopolsce – oczekiwania firm i studentów, Centrum Design w Krakowie, Kraków.
  15. Mamica Ł. (2010), Wybór strategii zarządzania wzornictwem [w]: Bochińska B., Ginalski J., Mamica Ł. Wojciechowska A., Design Management: Zarządzanie Wzornictwem, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa.
  16. Walden-Kozłowska A., (1994), Wzornictwo przemysłowe, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  17. Vale M., Caldeira J., (2008), Fashion and the Governance of Knowledge in a Traditional Industry: The Case of the Footwear Sectoral Innovation System in the Northern Region of Portugal, „Economics of Innovation & New Technology”, Jan.–Mar., vol. 17, Issue 1/2, s. 61–78.
  18. Veblen T. B., (1899) The theory of the leisure class, Publisher New York &c. 1899 [polskie wydanie: Veblen T. B. (1998), Teoria klasy próżniaczej, Muza, Warszawa.
  • Grzecznowska A., (2002), Wzornictwo przemysłowe a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, nr 3. - Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa