×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Od Daniela Kahnemana do dydaktyki kognitywnej
  • Tytuły w innych językach:
    From Daniel Kahneman to cognitive education
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2015,  tom 26,  numer 1
  • 23-34
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-2436d80c-d0f9-479c-b44e-334414d427d9
  • bwmeta1.element.desklight-2b59078e-818f-4790-ac59-854661d8155f
  • 09.09.2015 10:40:07
  • Władysław Błasiak [1]
  • Małgorzata Godlewska [1]
  • Roman Rosiek [1]
  • Dariusz Wcisło [1]
  • [1] Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Brak afiliacji
Nie znaleziono publikacji cytujących ten artykuł
  1. Bargh, J.A. (2014). Próbując zrozumieć, jak działa nasz umysł. Świat Nauki, 2(270).
  2. Blasiak, W., Godlewska, M., Rosiek, R., Wcislo, D. (2012). Spectrum of physics comprehension. European Journal of Physics, 33, 565–571.
  3. Błasiak, W. (1996). Marzenia o teorii nauczania. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. ISBN 83-85543-98-8.
  4. Błasiak, W. (2011). Rozważania o nauczaniu przyrody. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. ISBN 978-83-72-71-756-9.
  5. Błasiak, W., Godlewska, M., Rosiek, R., Wcisło, D. (2013). Nowe technologie w badaniach edukacyjnych. W: J. Morbitzer (red.). Człowiek, media, edukacja. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny. ISBN 978-83-7271-832-7.
  6. Feynman, R., Leighton, R., Sands, M. (1971). Feynmana wykłady z fizyki. T. 1, cz. 1. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  7. Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina. ISBN 978-83-7278-677-7.
  8. Kahneman, D., Tversky, A. (1979). Prospect theory: An analysis of decisions under risk. Econometrica, 47, 313‒327.
  9. Madsen, A., Larson, A., Loschky, L., Rebello, S. (2012). Differences in visual attention between those who correctly and incorrectly answer physics problems. Physical Review Special Topics. Physics Education Research, 8, 1‒13.
  10. Sjøberg, S., Schreiner, C. (2007). Young learners’ attitudes and interest: Results and perspectives from the project ROSE (The Relevance of Science Education). International Newsletter on Physics Education, October, 3‒5.
  11. Sosnowski, T. (2002). Zadania umysłowe a aktywność sercowo-naczyniowa. Warszawa: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. ISBN 83-89120-01-1.
  12. Zając, M. (2003). Optyka okularowa. Wrocław: Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne. ISBN 8371251025.
  13. Żylińska, M. (2013). Neurodydaktyka. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Mikołaja Kopernika. ISBN 978-83-231-3092-5.
  • Kahneman, D., Tversky, A. (1979). Prospect theory: An analysis of decisions under risk. Econometrica, 47, 313327. - Econometrica
  • Blasiak, W., Godlewska, M., Rosiek, R., Wcislo, D. (2012). Spectrum of physics comprehension. European Journal of Physics, 33, 565–571. - EUR J PHYS