×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Modele pomiaru konsumenckiego ryzyka - przegląd koncepcji i zastosowań
  • Tytuły w innych językach:
    The Models of Measuring Consumer Risk - The Concepts and Application
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2014,  numer nr 195
  • 103-114
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-38d37de6-da51-40b7-aa7a-115f563e066a
  • uek-171356339
  • 10.08.2015 08:09:57
  • Grzegorz Maciejewski [1]
  • [1] Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach [1073]
  • Brak afiliacji
Nie znaleziono publikacji cytujących ten artykuł
  1. Boksberger Ph.E., Craig-Smith S.J.: Customer value amongst tourists: A conceptual framework and a risk-adjusted model. "Tourism Review" 2006, No. 1.
  2. Boze B.V.: Selection of Legal Services: An Investigation of Perceived Risk. "Journal of Professional Services Marketing" 1987, Vol. 3, No. 2.
  3. Cunningham L.F., Gerlach J.H., Harper M.D., Young C.E.: Perceived Risk the Consumer Buying Process: Internet Airlines Reservations. "International Journal of Service Industry Management" 2005, Vol. 16, No. 4.
  4. Del Vecchio D., Smith D.C.: Brand-Extension Price Premiums: The Effects of Perceived Fit and Extension Product Category Risk. "Journal of the Academy of Marketing Science" 2005, Vol. 33, No. 2.
  5. Derbaix C.: Perceived Risk and Risk Believers: An Empirical Investigation. "Journal of Economic Psychology" 1983, Vol. 3.
  6. Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  7. Lacey S., Bruwer J., Li E.: The Role of Perceived Risk in Wine Purchase Decisions in Restaurants. "International Journal of Wine Business Research" 2009, Vol. 21, No. 2.
  8. Laurent G., Kapferer J.N.: Measuring consumer involvement profiles. "Journal of Marketing Research" 1985, Vol. 22, No. 1.
  9. Maciejewski G.: Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów. Wydawnictwo UE w Katowicach, Katowice 2010.
  10. Mitchell V.M., Greatorex M.: Risk perception and reduction in the purchase of consumer services. "The Service Industries Journal" 1993, Vol. 13, No. 4.
  11. Mitchell V.M.: Consumer Perceived Risk: Conceptualizations and Models. "European Journal of Marketing" 1999, No. 33 (1/2).
  12. Murray K.B., Schlacter J.L.: The Impact of Services versus Goods on Consumers' Assessment of Perceived Risk and Variability. "Journal of the Academy of Marketing Science" 1990, Vol. 18, No. 1.
  13. Najder K.: Ryzyko w percepcji konsumentów - niedoceniany czynnik sukcesu lub porażki innowacyjnych produktów. "Harvard Business Review - Polska", luty 2005.
  14. Peter J.P., Ryan M.J.: An Investigation of Perceived Risk at Brand Level. "Journal Marketing Research" 1976.
  15. Pras B., Summers J.O.: Perceived Risk and Composition Models for Multi-attribute Decisions. "Journal of Marketing Research" 1978, Vol. 15, No. 3.
  16. Proceedings, Marketing Education Group Conference. Vol. 1. Ed. M. Davies i in. Loughborough 1993.
  17. Rivett P.: The Craft of Decision Modeling. John Wiley & Sons, Chichester 1994.
  18. San Martin S., Camarero C.: How Perceived Risk Affects Online Buying. "Online Information Review" 2009, Vol. 33, No. 4.
  19. Tyszka T., Zaleśkiewicz T.: Racjonalność decyzji. Pewność i ryzyko. PWE, Warszawa 2001.
  20. Zikmund W.G., Scott J.E.: An Investigation of the Role of Product Characteristics in Risk Perception. "Review of Business and Economic Research" 1977, Vol. 13.
  • Lacey S., Bruwer J., Li E.: The Role of Perceived Risk in Wine Purchase Decisions in Restaurants. "International Journal of Wine Business Research" 2009, Vol. 21, No. 2. - International Journal of Wine Business Research
  • Mitchell V.M.: Consumer Perceived Risk: Conceptualizations and Models. "European Journal of Marketing" 1999, No. 33 (1/2). - EUR J MARKETING
  • Cunningham L.F., Gerlach J.H., Harper M.D., Young C.E.: Perceived Risk the Consumer Buying Process: Internet Airlines Reservations. "International Journal of Service Industry Management" 2005, Vol. 16, No. 4. - INTERNATIONAL JOURNAL OF SERVICE INDUSTRY MANAGEMENT
  • Zikmund W.G., Scott J.E.: An Investigation of the Role of Product Characteristics in Risk Perception. "Review of Business and Economic Research" 1977, Vol. 13. - ECON RES-EKON ISTRAZ
  • San Martin S., Camarero C.: How Perceived Risk Affects Online Buying. "Online Information Review" 2009, Vol. 33, No. 4. - Online Inf. Rev.