×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Przedsiębiorstwo w ujęciu menedżerskich teorii firmy
  • Tytuły w innych językach:
    Enterprise the View of Managerial Theories of the Firm
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2014,  tom 5,  numer 1
  • 153-174
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-4073dc52-af26-42f8-a308-de229b0240c6
  • 3758
  • 11.10.2015 13:09:01
  • Elżbieta Rogalska [1]
  • [1] University of Warmia and Mazury in Olsztyn
  • Brak afiliacji
Nie znaleziono publikacji cytujących ten artykuł
  1. Balcerzak A.P. (2009), Państwo w realiach “nowej gospodarki”. Podstawy efektywnej polityki gospodarczej w XXI wieku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  2. Balcerzak A.P. (2008), Ekonomiczne konsekwencje intensyfikacji powiązań sieciowych w gospodarce globalnej, „Acta Universitatis Nicolai Copernici – Ekonomia”, nr XXXVIII.
  3. Baumol W.J. (1959), Business Behaviour, Value and Growth, MacMillan, New York.
  4. Berle A.A. Jr., G.C. Means (1932), The Modern Corporation and Private Property, MacMillan, New York.
  5. Boehlke J. (2010), Firma we współczesnej myśli ekonomicznej. Studium teoretyczno – metodologicznej, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
  6. Dobson S., G.S. Maddala, E. Miller (1995), Microeconomics, McGraw-Hill Book Company Europe, Berkshire.
  7. Domańska E. (1986), Kapitalizm menedżerski, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  8. Gorynia M. (1999), Przedsiębiorstwo w różnych ujęciach teoretycznych, „Ekonomista”, Nr 4.
  9. Gruszecki T. (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  10. Haveman R., G. De Bartolo (1970), The Revenue Maximization Oligopoly Mode: Comment, „American Economic Review”, Vol. 58, No. 5.
  11. Jones T. (2004), Business Economics and Managerial Decision Making, John Wiley and Sons, West Sussex.
  12. Koutsoyiannis A. (1979), Modern Microecnomics, McMillan, London. Machlup F. (1967), Theories of the Firm: Marginalist, Behavioral, Managerial, „American Economic Review”, Vol. 57, No. 1.
  13. Marris R. (1964) The Economic Theory of Managerial Capitalism, MacMillan,
  14. Marris R. (1963), A Model of the “Managerial” Enterprise, „Quarterly Journal of Economics”, Vol. 77, No. 2.
  15. Penrose E.T. (1959), The Theory of the Growth of the Firm, Basil Blackwell, Oxford.
  16. Peston M.H. (1959), On the Sales Maximisation Hypothesis, „Economica”, Vol. 26, No. 102.
  17. Sandmeyer R.L. (1964), Baumol’s Sales-Maximalization Model: Comment, „American Economic Review”, Vol. 54, No. 6.
  18. Williamson O.E. (1970), Corporate Control and Business Behavior: an Inquiry into the Effects of Organization Form on Enterprise Behavior, Prentice Hall, New York.
  19. Williamson O.E. (1964), The Economics of Discretionary Behaviour: Managerial Objectives of the Theory of the Firm, Englewood Cliffs, Prentice-Hall Inc, New York.
  20. Williamson O.E. (1963), Managerial Discretion and Business Behaviour, „American Economic Review”, Vol. 53, No. 5.
Artykuł nie posiada rozwiązanych cytowań