×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Ruch "Dzwoniace cedry Rosji". Strategie rekonstrukcji rosyjskiej tożsamości kulturowej
  • Tytuły w innych językach:
    "The ringing cedars of Russia" movement. Reconstructions of Russian cultural identity
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2011,  numer 38
  • 41-60
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-4787b3f6-b738-4656-932a-50eb4d5b5b84
  • bwmeta1.element.f9ee6605-6acb-3e4d-a4fe-7cac9cf40abb
  • 10.10.2015 22:56:14
  • Anna Mrozowicka [1]
  • [1] Uniwersytet Wrocławski, Wrocław [1398]
  • Brak afiliacji
Nie znaleziono publikacji cytujących ten artykuł
  1. Andrusiewicz, A. (1994). Mit Rosji: Studia z dziejów i filozofii rosyjskich elit. Rzeszów.
  2. Bławacka, H. (1996). Klucz do teozofii. Warszawa.
  3. Capra, F.(1987). Punkt zwrotny: Nauka, społeczeństwo, nowa kultura. Warszawa.
  4. Ciechanowicz, J. (1999). Filozofia kosmizmu (T. 1-3). Rzeszów: Fosze.
  5. Evdokimov, P. (1994). Kobieta i zbawienie świata. Warszawa.
  6. Evdokimov, P. (2001). Szalona miłość Boga. (M. Kowalska, Tłum.). Białystok: Bractwo Młodzieży Prawosławnej w Polsce.
  7. Hagemeister, M. (1997). Russian cosmism in the 1920s and today. W B. Rosenthal (Red.), The occult in Russian and Soviet culture (ss. 185-202). London.
  8. Imos, R. (2007). Wiara człowieka radzieckiego. Kraków.
  9. Kubiak, A. (2005). Jednak New Age. Warszawa.
  10. Liburska, L. (1998). Późna myśl Tołstoja, quasi-uniwersalna synteza. W L. Suchanek & J. Diec (Red.), Wizja świata i człowieka w myśli rosyjskiej (ss. 46-62). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  11. Lovelock, J. (2003). Gaja: Nowe spojrzenie na życie na Ziemi. Warszawa.
  12. Mrozowicka, A. (2009). Idee New Age w kreowaniu wizerunku uzdrowiciela w Rosji: Na przykładzie Anastazji z Ałtajskiego Kraju. Lud, 93, 17-40.
  13. Nowosielski, J. (1998). Inność prawosławia. Białystok.
  14. Przybył, E. (1999). W cieniu Antychrysta: Idee staroobrzędowców w XVII wieku. Kraków.
  15. Sieradzan, M. (2000). Szamańska tradycja a szaleństwo mistyków. W E. Przybył (Red.), Oblicza gnozy. Kraków.
  16. Zamojski, A. (2002). New Age: Filozofia, religia i paranauka. Kraków.
  17. Бердяев, Н. (1989). О характере русской религиозной мысли XIX в. W Н. Бердяев, Собрание сочинений (T. 3: Типы религиозной мысли в России, ss. 33-34). Paris.
  18. Бердяев, Н. (1989). Теософия и aнтропософия в России. W Н. Бердяев, Собрание сочинений (T. 3: Типы религиозной мысли в России, ss. 475-476). Paris.
  19. Каплан, С.А. (1975). Проблема сети: Связь с внеземными цывилизациями. Москва.
  20. Мегре, В. (2005). Новая цивилизация (Cz. 1). Москва. Pobrano z http://www.vmegre.com/books/chapters/886
  21. Мегре, В. (2008). Звенящие кедры России. Moskva.
  22. Мегре, В. (2010). Кто же мы? Санкт-Петерсбург.
  23. Медведев, Ю. (1986). [Posłowie]. W К.Э. Циолковский, Грезы о небе и земле; научно-фантастические произведения. (Г.Б. Курляндская, К.Л. Ломунов, & Н.А. Милонов, Red.) (ss. 429-430). Тула.
  24. Циолковский, K.Э. (2001). Натуральные основы. W К.Э. Циолковский, Очерки о вселенной, Паимс. (Н.Г. Белова, Л.А. Кутузова, & Т.В. Чугурова, Red.). Kaługa.
  25. Циолковский, K.Э. (2001). Порядок космической фолософии и ее вывыды. W К.Э. Циолковский, Очерки о вселенной, Паимс. (Н.Г. Белова, Л.А. Кутузова, & Т.В. Чугурова, Red.) (ss. 169-170). Kaługa.
  26. Циолковский, К.Э. (2001). Воля вселенной: Неизвестныйе разумные силы. W К.Э. Циолковский, Очерки о вселенной, Паимс. (Н.Г. Белова, Л.А. Кутузова, & Т.В. Чугурова, Red.) (ss. 51-72). Kaługa.
  27. Циолковский, Э. (2001). Монизм вселенной. W К.Э. Циолковский, Очерки о вселенной, Паимс. (Н.Г. Белова, Л.А. Кутузова, & Т.В. Чугурова, Red.). Kaługa.
  • Mrozowicka, A. (2009). Idee New Age w kreowaniu wizerunku uzdrowiciela w Rosji: Na przykładzie Anastazji z Ałtajskiego Kraju. Lud, 93, 17-40. - Lud