×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Regresja hedoniczna i Conjoint Analysis w badaniu cen rynkowych i preferencji konsumentów
  • Tytuły w innych językach:
    The Application of Hedonic Regression and Conjoint Analysis in Investigation of Consumers' Preferences in View of Market Offer
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2014,  numer nr 195
  • 33-43
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-5c0ebfd9-958a-403e-bd27-b1eb6ea91d75
  • uek-171356305
  • 10.08.2015 08:09:16
  • Marta Dziechciarz-Duda [1]
  • Anna Król [1]
  • [1] Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Brak afiliacji
Nie znaleziono publikacji cytujących ten artykuł
  1. Bąk A., Bartłomowicz T.: Pakiet 'conjoint', http://cran.r-project.org/web/packages/conjoint, 2012.
  2. Brachinger H.: Statistical Theory of Hedonic Price Indices. Department of Quantitative Economics Working Papers, University of Freiburg 2002, No. 1.
  3. Diewert W.: Hedonic Regressions. A Consumer Theory Approach. W: Scanner Data and Price Indexes. Ed. R. Feenstra, M. Shapiro. National Bureau of Economic Research, University of Chicago, Chicago 2003.
  4. Dziechciarz J.: Pomiar łącznego oddziaływania zmiennych (conjoint measurement) w badaniach marketingowych. W: Przestrzenno-czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych. Red. A. Zeliaś. AE, Kraków 1995.
  5. Dziechciarz J.: O możliwości doskonalenia polityki cenowej przy pomocy metody conjoint measurement oraz regresji hedonicznej. Identyfikacja struktur rynkowych: pomiar - modelowanie - symulacja. Monografie i Opracowania 2004, nr 533.
  6. Dziechciarz J.: Regresja hedoniczna. Próba wskazania obszarów stosowalności. W: Przestrzenno-czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych. Red. A. Zeliaś. AE, Kraków 2004.
  7. Dziechciarz J.: Regresja hedoniczna i metoda conjoint measurement jako narzędzia w kształtowaniu polityki cenowej. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu 2005, nr 1096.
  8. Dziechciarz J., Walesiak M.: Gromadzenie i analiza danych marketingowych wspomagane komputerem. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu 1997, nr 2 (743).
  9. Dziechciarz J., Walesiak M., Bąk A.: An Application of Conjoint Analysis for Preference Measurement. "Argumenta Oeconomica" 1999, nr 1 (7).
  10. Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R. Red. M. Walesiak, E. Gatnar. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  11. Szreder M.: Metody i techniki sondażowych badań opinii. PWE, Warszawa 2004.
  12. Triplett J.: Handbook on Hedonic Indexes and Quality Adjustments in Price Indexes. OECD, Paris 2006.
  • Diewert W.: Hedonic Regressions. A Consumer Theory Approach. W: Scanner Data and Price Indexes. Ed. R. Feenstra, M. Shapiro. National Bureau of Economic Research, University of Chicago, Chicago 2003. - ECON RES-EKON ISTRAZ