×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Podejście zasobowe a kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności polskich przedsiębiorstw szybko rosnących
  • Tytuły w innych językach:
    Resource Based View and the Key Factors of International Competitiveness of Polish Fast Growing Firms
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2012,  numer nr 116
  • 241-252
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-69b1caa8-7335-4197-8052-fe1800aa981e
  • uek-171234809
  • 13.08.2015 13:41:51
  • Rafał Śliwiński [1]
  • [1] Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Brak afiliacji
Nie znaleziono publikacji cytujących ten artykuł
  1. Amit R., Schoemaker P.J.H.: Strategic Assets and Organizational Rents. "Strategic Management Journal" 1993, Vol. 14.
  2. Aniszewska G.: Kultura organizacyjna w zarządzaniu. PWE, Warszawa 2007.
  3. Barney J.: Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. "Journal of Management" 1991, Vol. 17, No. 1.
  4. Barney J.B.: Gaining and Sustaining Competitive Advantage. Addison-Wesley Publishing Company Inc., New York 1997.
  5. Barney J.: Organizational Culture: Can it be a Source of Sustained Competitive Advantage? "Academy of Management Review" 1986, Vol. 11.
  6. Binghama C.B., Eisenhardt K.M.: Position, Leverage and Opportunity: A Typology of Strategic Logics Linking Resources with Competitive Advantage. "Managerial and Decision Economics" 2008, Vol. 29.
  7. Boschken H.L.: Strategy and Structure: Reconceiving the Relationship. "Journal of Management" 1990, marzec.
  8. Burger S., Oldenbloom N.: South African and Singaporean Exporters: Their Attitudes, Information Sources and Export Problems. "South African Journal of Business Management" 1997, Vol. 28, No. 2.
  9. Coyne K.: Sustainable Competitive Advantage: What it is, What it isn't. "Business- -Horizons" 1985, Vol. 29, No. 1.
  10. Cyfert S.: Strategiczne doskonalenie procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem. AE, Poznań 2006.
  11. De Wit B., Meyer R.: Synteza strategii. PWE, Warszawa 2007.
  12. Eisenhardt K.M.: Building Theories From Case Study Research. "Academy of Management Review" 1989, Vol. 14, No. 4.
  13. Report. Globalisation and SMEs. OECD, Paris 1997.
  14. Gorynia M.: Strategie firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych. PWE, Warszawa 2005.
  15. Grant RM.: Toward a Knowledge-based Theory of the Firm. "Strategic Management Journal" 1996, Vol. 17.
  16. Hofer Ch., Schendel D.E.: Strategy Formulation: Analytical Concepts. West Publishing, St. Paul, Minn. 1978.
  17. Hoopes D.G., Madsen T.L., Walker G.: Why in there a Resourced-based View? Toward a Theory of Competitive Heterogeneity. "Strategic Management Journal" 2003, Vol. 24.
  18. Hunt S.D., Morgan R.M.: The Resource-Advantage Theory of Competition: Dynamics, Path Dependencies, and Evolutionary Dimensions. "Journal of Marketing" 1996, Vol. 60.
  19. Kavoussi M.R.: Export Expansion and Economic Growth: Further Empirical Evidence. "Journal of Development Economies" 1984, Vol. 14.
  20. Khalafalla K.Y., Webb A.J.: Export-led Growth and Structural Change: Evidence from Malaysia. "Applied Economics" 2001, Vol. 33, No. 3.
  21. Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E.: Koncepcje strategii organizacji. PWE, Warszawa 2009.
  22. Krupski R.: Strategiczność zasobów. "Przegląd Organizacji" 2006, nr 9.
  23. Lippman, S., Rumelt R.: Uncertain Imitability: An Analysis of Interfirm Differences in Efficiency Under Competition. "Bell Journal of Economics" 1982, Vol. 13, No. 2.
  24. Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Red. M. Gorynia. AE, Poznań 2002.
  25. Makadok R.: Toward a Synthesis of the Resource-based and Dynamic-capability Views of Rent Creation. "Strategic Management Journal" 2001, Vol. 22.
  26. Mathews J.A.: A Resource-based View of Schumpeterian Economic Dynamics. "Journal of Economics" 2002, Vol. 12.
  27. Maxwell J.A.: Qualitative Research Design: An Interactive Approach. SAGE Publications, Thousand Oaks, California 2005.
  28. Merriam S.B.: Qualitative Research and Case Study Applications in Education. Jossey- -Bass, San Francisco 1998.
  29. Miles M., Huberman A.: Analiza danych jakościowych. Trans Humana, Białystok 2000. Miles R., Snow C.: Organizational Strategy, Structure and Process. McGraw-Hill, New York 1978.
  30. Miller D.: An Asymmetry-based View of Advantage: Towards an Attainable Sustainability. "Strategic Management Journal" 2003, Vol. 24.
  31. Nikodemska-Wołowik: Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe. Grupa Verde, Warszawa 2008.
  32. Nogalski B., Surawski B.M.: System informacji strategicznej w zarządzaniu uczącym się przedsiębiorstwem. W: Przedsiębiorstwo na przełomie wieków. Red. B. Godziszewski, M. Haffer, M.J. Stankiewicz. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2001.
  33. Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 2007.
  34. Pemberton J.D., Stonehouse G.H.: Organizational Learning and Knowledge Assets-an Essential Partnership. "The Learning Organization" 2000, Vol. 7, No. 4.
  35. Penrose E.: The Theory of the Growth of the Firm. Basil Blackwell, Oxford 1959.
  36. Peteraf M.A.: The Cornerstones of Competitive Advantage: a Resource-based View. "Strategic Management Journal" 1993, Vol. 14.
  37. Pierscionek Z., Jurek-Stepien S.: Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej. SGH, Warszawa 2006.
  38. Reynolds T.J., Gutman J.: Laddering: Extending the Repertory Grid Methodology to Construct Attribute-Consequence-Value Hierarchies. In: Personal Values and Consumer Psychology. Eds. R. Pitts, A. Woodside. Lexington Books, Lexington MA 1984.
  39. Reynolds T.J., Gutman J.: Laddering Theory, Method, Analysis and Interpretation. "Journal of Advertising Research" 1988, Feb/March.
  40. Reynolds T.J., Gutman J.: An Investigation at the Levels of Cognitive Abstraction Utilized by the Consumers in Product Differentiation. In: Attitude Research Under the Sun. Ed. J. Eighmey. American Marketing Associtation, Chicago 1979.
  41. Rumelt R.P.: Foreword. W: Competence-based Competition. Red. G. Hamel, A. Heene, J. Wiley and Sons, Chichester 1994.
  42. Simon H.: Hidden Champions of the Twenty-First Century: The Success Strategies of Unknown World Market Leaders. Springer, Londyn 2009.
  43. Śliwiński R.: Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw. Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań 2011.
  44. Sperling G.: Product, Operation and Market Strategies of Technology-Intensive Born Globals: The Case of Israeli Telecommunication Born Globals. Doctoral Thesis at Helsinki School of Economics 2006.
  45. Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Dom Organizatora, Toruń 2005.
  46. Teece D.J.: Strategic for Managing Knowledge Assets: The Role of Firm Structure and Industrial Context. "Long Range Planning" 2000, Vol. 33, No. 1.
  47. Teece D.J., Pisano G. and Shuen A.: Dynamic Capabilities and Strategic Fitt. "Strategic Management Journal" 1997, Vol. 18.
  48. Tyler G.W.: Growth and Export Expansion in Developing Countries: Some Empirical Evidence. "Journal of Development Economics" 1981, Vol. 9.
  49. Wernerfelt B.: A Resource-based View of the Firm. "Strategic Management Journal" 1984, Vol. 5.
  50. Witek-Hajduk M.: Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej. SGH, Warszawa 2010.
  51. Yin, R.K.: Case Study Research - Designs and Methods. SAGE Publications Inc., 2003
  • Krupski R.: Strategiczność zasobów. "Przegląd Organizacji" 2006, nr 9. - Przegląd Organizacji
  • Lippman, S., Rumelt R.: Uncertain Imitability: An Analysis of Interfirm Differences in Efficiency Under Competition. "Bell Journal of Economics" 1982, Vol. 13, No. 2. - J ECON
  • Burger S., Oldenbloom N.: South African and Singaporean Exporters: Their Attitudes, Information Sources and Export Problems. "South African Journal of Business Management" 1997, Vol. 28, No. 2. - South African Journal of Business Management
  • Pemberton J.D., Stonehouse G.H.: Organizational Learning and Knowledge Assets-an Essential Partnership. "The Learning Organization" 2000, Vol. 7, No. 4. - The Learning Organization
  • Mathews J.A.: A Resource-based View of Schumpeterian Economic Dynamics. "Journal of Economics" 2002, Vol. 12. - J ECON