×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB


  • Tytuł artykułu:
    Uwagi o kształceniu matematycznym studentów kierunków ekonomicznych
  • Tytuły w innych językach:
    General remarks about mathematical education of students of economics
  • Opublikowany w czasopiśmie:
  • Rocznik 2007,  numer 1(10)
  • 253-270
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • polski
  • article-a210e593-f56e-4781-b987-b74728da7bf0
  • bwmeta1.element.desklight-b0b276ae-c140-4124-b1b0-f3ece289f99d
  • 15.09.2015 12:49:43
  • Maria Dąbrowa [1]
  • [1] Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Wydział Zarządzania i Turystyki [2674]
  • Brak afiliacji
  1. Maria Dąbrowa, Znaczenie i możliwości kształcenia matematycznego w studiowaniu kierunków ekonomicznych. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 2014; VI, 61-72
  1. Blaug M. 1995. Metodologia ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11647-1.
  2. Blaug M. 2000. Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13143-8
  3. Chiang A.C. 1994. Podstawy ekonomii matematycznej. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-0942-8.
  4. Kemeny J.G. 1967. Nauka w oczach filozofa. Warszawa: PWN.
  5. Krygowska Z. 1977a. Zarys dydaktyki matematyki cz.2. Warszawa: WSiP.
  6. Krygowska Z. 1977b. Zarys dydaktyki matematyki cz.3. Warszawa: WSiP.
  7. Krygowska Z. 1981. Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960 –80. Kraków: Wydawnictwo Naukowe WSP.
  8. Krygowska Z. 2003. Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich. W: Materiały do studiowania dydaktyki matematyki pod red. dr J. Żabowskiego. Tom I: Prace Prof. Dr Anny Zofii Krygowskiej. Płock: Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica. ISBN 83-88193-87-2.
  9. Landreth H., Colander D. C. 1998. Historia myśli ekonomicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12397-4.
  10. Lewowicki T. 1988. Proces kształcenia w szkole wyższej. Warszawa: PWN.
  11. Mayer T. 1996. Prawda kontra precyzja w ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12083-5.
  12. Milewski R. (red.). 2002. Podstawy ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13010-5.
  13. Pardała A. 2006. Współczesne tendencje w podstawach matematyki dla ekonomistów. W: Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych. Pod red. nauk. G. Lipińskiego. Kielce Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. Prof. Edwarda Lipińskiego. ISBN 83-60056-056-4. s. 51–62.
  14. Paulos J.A. 1999. Analfabetyzm matematyczny i jego skutki. Gdańsk: GWO. ISBN 83-85694-84-6.
  15. Schwartz J.T. 1983. Matematyka jako narzędzie do wyjaśniania zjawisk ekonomicznych. W: Matematyka współczesna – dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
  16. Siwek H. 2005. Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej. Warszawa: WSiP. ISBN 83-02-09303-3.
  17. Steen L. A. 1983. Matematyka dzisiaj. W: Matematyka współczesna – dwanaście esejów. Pod red. L.A. Steena. Warszawa: WNT.
  18. Steinhaus H. 1989. Kalejdoskop matematyczny. Warszawa: WSiP.
  19. Turnau S. 1990. Wykłady o nauczaniu matematyki. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-09520-2
Artykuł nie posiada rozwiązanych cytowań