×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB

×

Regulamin korzystania z serwisu PBN znajduję się pod adresem: Regulamin serwisu

Szukaj wśród:
Dane publikacji

Macroscopic Models for Vehicular Flows and Crowd Dynamics: Theory and Applications

Książka
2013 angielski
© Springer
Liczba arkuszy: 12
Understanding Complex Systems , 264 , Niemcy
Link do publicznie dostępnego pełnego tekstu
Identyfikatory
-
Cechy publikacji
-
  • Monografia naukowa
  • Zrecenzowana naukowo
Abstrakty ( angielski )
-
This monograph presents a systematic treatment of the theory for hyperbolic conservation laws and their applications to vehicular traffics and crowd dynamics. In the first part of the book, the author presents very basic considerations and gradually introduces the mathematical tools necessary to describe and understand the mathematical models developed in the following parts focusing on vehicular and pedestrian traffic. The book is a self-contained valuable resource for advanced courses in mathematical modeling, physics and civil engineering. A number of examples and figures facilitate a better understanding of the underlying concepts and motivations for the students. Important new techniques are presented, in particular the wave front tracking algorithm, the operator splitting approach, the non-classical theory of conservation laws and the constrained problems. This book is the first to present a comprehensive account of these fundamental new mathematical advances.
Zacytuj dokument
-