×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB

×

Regulamin korzystania z serwisu PBN znajduję się pod adresem: Regulamin serwisu

Szukaj wśród:
Dane publikacji

The Significance of Experiencing Parental Love for a Child's Development and Upbringing

Rozdział
Książka: Nová sociálna edukácia človeka IV   Strony: 158-166
2016 angielski
Liczba arkuszy: 0,6
Cechy publikacji
-
  • Rozdział w książce
  • Zrecenzowana naukowo
  • Konferencyjna
Tłumaczenie tytułu
-
Znaczenie doświadczenia miłości rodzicielskiej dla rozwoju i wychowania dziecka
Dyscypliny naukowe
-
Pedagogika , Psychologia
Słowa kluczowe
-
Dane konferencji
-
  1. Medzinárodná interdisciplinárna vedecká konferencia "Nová sociálna edukácia človeka IV" Medzinárodná interdisciplinárna vedecká konferencia "Nová sociálna edukácia človeka (duchovné, antropologické, filozofické, psychologické a sociálne aspekty terapie, výchovy, vzdelávania a poradenstva ...
  2. 2015-11-10 - 2015-11-10
  3. Prešov, Słowacja
Abstrakty ( angielski )
-
In the paper the attention is focussed on the statement that in the family the experience of love in upbringing relationship creates strength and source of development of the child. Experiences, rooted in the activity within the family, is an especially intensive way influence the future development of all the family members. The quality of these experiences and emotions connected with them are thus a very important thing. Experience of love may be looked upon in categories of individual development of both sides of the upbringing relationship, as it creates the child and parents character, liberates the processes of self-upbringing of the adult and makes it much more dynamic.
Bibliografia
-
  1. Bakiera, L., 2003. Rodzicielstwo a rozwój dorosłych w wieku średnim. In: B. Harwas-Napierała, ed. Rodzina a rozwój człowieka dorosłego. Poznań: WN UAM. ISBN 8323213224.
  2. Erikson, E. H., 1997. Dzieciństwo i społeczeństwo. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. ISBN 8371201893.
  3. Field, D., 1996. Osobowości rodzinne, Warszawa: Logos. ISBN 8386941022.
  4. Goleman D., 1997. Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina. ISBN 8372782172.
  5. Hall C. S., Lindzey G., 2002. Teorie osobowości. Warszawa: PWN. ISBN 8301092408.
  6. Kornas-Biela, D., 2000. Okres prenatalny. In: B. Harwas-Napierała, J. Trempała, eds. Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka. T. 2. Warszawa: PWN. 830113349X t. II.
  7. Laroche, M. P., 2006. Mały kościół. Mistyczna przygoda małżeństwa. Hajnówka: Bratczyk. ISBN 8388325817.
  8. Lewicki, A., 1972. Niektóre problemy teorii. In: A. Lewicki, ed. Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN.
  9. Maruszewski, T., 2003a. Pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego. In: J. Strelau, ed. Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna. T. 2. Gdańsk: GWP. ISBN 8387957054.
  10. Maruszewski, T., 2003b. Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia. In: J. Strelau, ed. Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna. T. 2. Gdańsk: GWP. ISBN 8387957054.
  11. Matuszewska, M., 2003. Funkcjonowanie w rolach rodzicielskich jako źródło rozwoju młodych dorosłych. In: B. Harwas-Napierała, ed. Rodzina a rozwój człowieka dorosłego. Poznań: WN UAM. ISBN 8323213224.
  12. Przetacznik-Gierowska, M., 1996. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki. In: M. Przetacznik-Gierowska, M. Tyszkowa, eds., Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. T. 1. Warszawa: PWN. ISBN
  13. 8301132345.
  14. Tyszkowa, M., 1996. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój. In: M. Przetacznik-Gierowska, M. Tyszkowa, eds., Psychologia rozwoju człowieka.
  15. Zagadnienia ogólne. T. 1. Warszawa: PWN. ISBN 8301132345.
  16. Wilk, J., 2002. Pedagogika rodziny. Zagadnienia wybrane. Lublin: Poligrafia Salezjańska. ISBN 838643231.
Zacytuj dokument
-