×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB

×

Regulamin korzystania z serwisu PBN znajduję się pod adresem: Regulamin serwisu

Szukaj wśród:
Dane publikacji

How social networking sites and their popularity challenges agenda-setting theory

Artykuł
Czasopismo : Konteksty Społeczne   Tom: 7, Zeszyt: 1
Ilona Grzywińska [1] , Dominik Batorski [1]
2016-06-30 angielski
Liczba arkuszy: 1
Cechy publikacji
-
  • Oryginalny artykuł naukowy
  • Zrecenzowana naukowo
Dyscypliny naukowe
-
Nauki o mediach , Socjologia
Abstrakty ( angielski )
-
With the emergence of social networking sites (SNS), the way that information is being processed by media consumers has changed drastically. This has had a direct impact on one of the most established media theories: agenda-setting theory. Applying the framework presented in 2005 by McCombs, the authors of the article show how the main assumptions of the theory are being challenged in its five stages. SNS users decide what news is important by choosing what to share within their networks (basic agenda-setting effects); attributes regarding events are issued by SNS users under particular limitations (attribute agenda-setting); in conditions of high uncertainty and relevance, SNS users can directly impact public opinion (psychological effects of agenda-setting theory); SNS are becoming the source of traditional media agendas (sources of media agendas); SNS users are reaffirming their opinions as a result of SNS homophily (consequences of agenda-setting effects); and users influence public figures within SNS (reverse agenda-setting effects).
Zacytuj dokument
-