×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB

×

Regulamin korzystania z serwisu PBN znajduję się pod adresem: Regulamin serwisu

Szukaj wśród:
Dane publikacji

Brexit and Aviation Law

Książka
Jan Walulik [1]
  • [1]
    Head, Civil Aviation Laboratory at the Centre for Antitrust and Regulatory Studies, Faculty of Management, University of Warsaw
2018-11-27 angielski
Routledge
Legal Perspectives on Brexit , 1-134 , Abingdon, New York
Link do publicznie dostępnego pełnego tekstu
Identyfikatory
-
Cechy publikacji
-
  • Monografia naukowa
  • Zrecenzowana naukowo
Tłumaczenie tytułu
-
Brexit a prawo lotnicze
Dyscypliny naukowe
-
Prawo , Transport
Słowa kluczowe
-
Abstrakty ( angielski )
-
Brexit and Aviation Law presents the key Brexit-related legal issues for aviation business and administration. The book begins with a discussion of the pieces of legislation that are affected by Brexit and those few that remain untouched. This covers EU primary and derived law, domestic laws, EU third party agreements (including the EEA, the ECAA, vertical agreements, horizontal agreements, aviation safety and security agreements), EU Member States’ bilateral air services agreements, the WTO/GATS framework, the ICAO framework, the ECAC framework, the EUROCONTROL framework, the Cape Town Convention, civil liability conventions, aviation security and criminal law conventions. The exact impact of Brexit on particular legal instruments and on their application in and to the UK is explained, as well as on the UK’s relations with the EU and third party states. Against this background, a digest of regulatory and institutional problems in the aviation sector is deliberated. This part shows how post-Brexit changes in the legal environment work on regulatory content concerning air services (traffic and transit rights, airline ownership and control, other rights), airport services, fair competition, aviation safety, aviation security, environment protection, air navigation, aerospace manufacturing, aircraft finance, civil liability and aircrew rights. The following chapters point to the corresponding impact of Brexit on administrative and judiciary institutions and proceedings and on legislative business. Lastly, the study deliberates on possible solutions to avoid legal incoherence after the UK withdraws form the EU. This part consists of a commentary on the currently proposed post-Brexit arrangements. It also gives essential guidance to the industry and the authorities on both sides of the Channel as to what to expect and how to prepare for the legal earthquake.
Abstrakty ( polski )
-
Brexit and Aviation Law prezentuje kluczowe dla sektora lotniczego i administracji lotniczej problemy prawne związane z Brexitem. Publikacja rozpoczyna się od omówienia aktów prawnych dotkniętych Brexitem oraz tych nielicznych, których funkcjonowanie pozostanie nienaruszone. Obejmuje to prawo pierwotne i wtórne UE, umowy między UE a państwami trzecimi (w tym EOG, ECAA, tzw. umowy wertykalne i horyzontalne, umowy z zakresu bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa), umowy bilateralne których stronami są państwa członkowskie UE, systemy prawne WTO/GATS, ICAO, ECAC, EUROCONTROL, konwencję kapsztadzką, konwencje dotyczące odpowiedzialności cywilnej w lotnictwie, konwencje z zakresu bezpieczeństwa i ochrony lotnictwa. Objaśniony zostaje wpływ Brexitu na poszczególne instrumenty prawne oraz na ich zastosowanie w Wielkiej Brytanii i do Wielkiej Brytanii, a także do jej relacji z UE i z państwami trzecimi. Na tym tle rozważane jest szerokie spektrum problemów prawnych i instytucjonalnych w lotnictwie. Ta cześć książki ukazuje jak wywołane przez Brexit zmiany w środowisku prawnym wpływają na obszary takie jak komunikacja lotnicza (prawa przewozowe, własność i kontrola przewoźników i inne prawa), usługi portów lotniczych, konkurencja, bezpieczeństwo lotnicze, ochrona lotnictwa, ochrona środowiska, żegluga powietrzna, produkcja lotnicza, finansowanie lotnictwa, odpowiedzialność cywilna czy prawa personelu lotniczego. Omówiony zostaje także wpływ Brexitu na związane z lotnictwem postepowania sądowe i administracyjne oraz na prace legislacyjne w toku. Ostania część publikacji zawiera rozważania na temat możliwych rozwiązań stanowiących odpowiedź na niespójność i luki prawne powstałe po wystąpieniu Wielkiej Brytanii z UE. Obejmuje to komentarz do proponowanych pobrexitowych rozwiązań prawnych, a także kluczowe wskazania dla branży i władz po obu stronach kanału La Manche.
Zacytuj dokument
-