×

Serwis używa ciasteczek ("cookies") i podobnych technologii m.in. do utrzymania sesji i w celach statystycznych. • Ustawienia przeglądarki dotyczące obsługi ciasteczek można swobodnie zmieniać. • Całkowite zablokowanie zapisu ciasteczek na dysku komputera uniemożliwi logowanie się do serwisu. • Więcej informacji: Polityka cookies OPI PIB

×

Regulamin korzystania z serwisu PBN znajduję się pod adresem: Regulamin serwisu

Szukaj wśród:
Dane publikacji

Cheap Liberalization: Cutting Regulatory Corners in Air Transport or Cutting One’s Own Throat?

Rozdział
Jan Walulik [1]
  • [1]
    Head, Civil Aviation Laboratory at the Centre for Antitrust and Regulatory Studies, Faculty of Management, University of Warsaw
2018-11-15 angielski
Link do publicznie dostępnego pełnego tekstu
Identyfikatory
-
Cechy publikacji
-
  • Rozdział w książce
  • Zrecenzowana naukowo
Dyscypliny naukowe
-
Prawo , Transport
Słowa kluczowe
-
Abstrakty ( angielski )
-
The airline industry usually calls for further liberalisation of traffic rights, operational rights and airline ownership and control. This paper concentrates on the 7th and 9th freedoms of the air. Due to the lack of legal safeguards, liberalisation in this respect may lead to ‘offshore’ operations without appropriate regulatory oversight, and thus compromise aviation safety. In the long run, it may also hamper liberalisation awaited in other fields of air law. As an alternative, a more balanced solution for liberalisation is proposed. It is argued that a proper reform of airline ownership and control restrictions may successfully substitute for the economic benefits of the 7th to the 9th freedoms of the air, although at a lower price for the industry’s safety.
Zacytuj dokument
-