Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Aktualności

Spotkanie podsumowujące cykl „Porozmawiajmy o konkretach” – nowe zasady ewaluacji działalności naukowej

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zaprasza na spotkanie online podsumowujące cykl „Porozmawiajmy o konkretach”, poświęcony nowym zasadom ewaluacji działalności naukowej.

Wydarzenie odbędzie się w najbliższy piątek 17 października.

Wiceministra Karolina Zioło-Pużuk przedstawi dotychczasowe ustalenia oraz wyniki prac zespołu ds. opracowania nowego modelu ewaluacji naukowej, który zakończył działalność z końcem września. Spotkanie będzie również okazją do dyskusji i zadawania pytań dotyczących kierunków zmian w systemie oceny nauki.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Szczegóły znajdziesz tutaj:

Aby zapisać się na spotkanie kliknij w link: https://nauka.webex.com/wbxmjs/joinservice/sites/nauka/meeting/download/af389dcfee2d489a8a7def4567516efb?siteurl=nauka&MTID=m0782f62f54a0cb467e9d8b1025eb0b22

Informacja o nowej wersji SEDN 26

Uprzejmie informujemy, że w najnowszej wersji systemu SEDN 26 udostępniliśmy moduł Ewaluacja, w którym znajdują się narzędzia i funkcje wspierające finalizację listy osiągnięć przeznaczonych do ewaluacji. 
W module działa algorytm optymalizujący, który automatycznie wybiera najlepiej punktowane osiągnięcia. Wyniki jego działania będą aktualizowane codziennie w nocy – aż do końca roku kalendarzowego. W tym momencie środowisko SEDN DEMO zostanie przekształcone w środowisko produkcyjne a algorytm zostanie uruchomiony zgodnie z harmonogramem procesu ewaluacyjnego. 

W nowej wersji modułu uwzględniono wszystkie projekty naukowe sprawozdane do POL-on i przyznane w okresie objętym ewaluacją. 

Jednocześnie przypominamy, że warunki formalne (np. nieprawidłowe wskazanie kierownika projektu, niewłaściwy podmiot finansujący czy źródła finansowania niewymienione w rozporządzeniu) są rozpoznawane przez system, lecz będą ostatecznie weryfikowane i ewentualnie odrzucane dopiero na etapie oceny prowadzonej przez ekspertów i Komisję Ewaluacji Nauki. 

Wprowadziliśmy również poprawki błędów zgłoszonych w wersji 2.8.0. 

Wdrożenie wersji 24.12.1

Wyłączenie możliwości aktualizacji hasła bezpośrednio w systemie PBN

Wdrożenie wersji 24.10.2

1.Wyłączenie możliwości aktualizacji hasła bezpośrednio w systemie PBN. Zmiana jest kolejnym etapem prac związanych ze zmianami w sposobie autentykacji w systemie PBN oraz częścią modernizacji PBN. Zgodnie z nową procedurą zmiana hasła wymaga posiadania konta lub założenia nowego konta w Module Centralnego Logowania (MCL) OPI PIB.

Nowo zarejestrowani użytkownicy PBN mogą się logować do systemu wyłącznie za pośrednictwem MCL („Zaloguj z MCL”).

Więcej informacji o zmianach w procedurze autentykacji w systemie PBN można znaleźć pod adresem: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/planowane-zmiany-w-logowaniu-i-rejestracji-do-systemu-pbn

    2. Wdrożenie możliwości generowania raportów xlsx z Profilu Instytucji z zakładek: Publikacje, Ewaluacja oraz Pracownicy.

    3. Zamknięto Profil Autora. Zgodnie z komunikatem opublikowanym w dniu 16.02.2024 r.: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/przeniesienie-profilu-autora-z-pbn-do-ludzi-nauki/ dane publikacyjne zawarte w Profilach Autorów PBN zostały zmigrowane do Ludzi Nauki. Od tego momentu Profile Naukowców w Ludziach Nauki przejęły role pełnione do tej pory przez Profile Autorów.

    Wdrożenie wersji 24.10.1

    Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniach:

    • uzupełnienie identyfikatora ministerialnego (MNISW ID) wydawnictwa w rekordzie rozdziału w publikacjach w Profilu Instytucji,
    • dodanie języka ugaryckiego oraz języka syryjskiego w interfejsie użytkownika w formularzu dodawania publikacji,
    • usuwanie zbędnych spacji w tytułach publikacji na listach publikacji w Profilu Instytucji,
    • uzupełnienie punktacji konferencji w 2024 roku,
    • zmiana walidacji umożliwiająca usuwanie z repozytorium publikacji, która uprzednio została usunięta z Profilu Instytucji,
    • usunięcie wyświetlania zdublowanych obiektów połączonych z publikacją w sekcji Połączenia w repozytorium.

    Najważniejsze modyfikacje API:

    • wdrożenie końcówki umożliwiającej pobranie strony z publikacjami z Profilu Instytucji (/v2/institution-profile/publications),
    • wdrożenie końcówki umożliwiającej usunięcie publikacji, wskazanych identyfikatorami objectId, z Profilu Instytucji w ramach instytucji zalogowanego użytkownika (/v2/institution-profile/publications/id),
    • wdrożenie końcówki umożliwiającej usunięcie publikacji, wskazanych identyfikatorami uuid, z Profilu Instytucji w ramach instytucji zalogowanego użytkownika (/v2/institution-profile/publications/uuid).

    Rozwijaj z nami PBN! Dołącz do naszego zespołu!

    Znasz system Polska Bibliografia Naukowa (PBN)? Chcesz mieć realny wpływ na jego dalszy rozwój? Ruszyła rekrutacja na stanowisko analityk/analityczka w roli właściciela produktu (Product Ownera).

    Zapraszamy do współpracy osoby, które mają doświadczenie w korzystaniu z systemu PBN od strony użytkownika, znają mocne i słabe strony tego narzędzia oraz mają wizję jego dalszego rozwoju.

    Mile widziane osoby z umiejętnościami analitycznymi, także bez udokumentowanego doświadczeniem na stanowisku analityka.

    Wyślij CV na adres kariera@opi.org.pl i razem z nami rozwijaj PBN! Szczegóły ogłoszenia tutaj: https://bip2.opi.org.pl/opi/oferty-pracy/2024/18632,Analityk-ProjektantAnalityczka-Projektantka-doswiadczony-starszy-specjalista-dos.html

    Wdrożenie wersji 24.8.1

    W dniu 07.08.2024 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 24.8.1

    Wprowadzono zmiany w sposobie rejestracji użytkowników w systemie PBN. Zgodnie z nową procedurą rejestracja wymaga posiadania konta w Module Centralnego Logowania (MCL) OPI PIB.

    Nowo zarejestrowani użytkownicy PBN mogą się logować do systemu wyłącznie za pośrednictwem MCL („Zaloguj z MCL”).

    Więcej informacji o planowanych zmianach w procedurze autentykacji w systemie PBN można znaleźć pod adresem: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/planowane-zmiany-w-logowaniu-i-rejestracji-do-systemu-pbn

    Wdrożenie wykazu czasopism i końcówek API

    • aktualizacja punktacji i dyscyplin przypisanych do czasopism zgodnie z komunikatem Ministra Nauki z dnia 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych czasopism z dnia 5 stycznia 2024 r.
    • wdrożenie końcówki umożliwiającej dodanie publikacji do Repozytorium bez jednoczesnego dodawania publikacji do Profilu Instytucji (/v1/repositorium/publications),
    • wdrożenie końcówki umożliwiającej eksport publikacji z Repozytorium bez dołączania oświadczenia do zakładki Publikacje w Profilu Instytucji (/v1/repositorium/export/institution-profile).