22 i 23 listopada (sobota i niedziela) możesz doświadczyć chwilowych przerw w dostępie do systemów POL‑on, PBN, RAD-on i Ludzie Nauki.
Aktualności
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zaprasza na spotkanie online podsumowujące cykl „Porozmawiajmy o konkretach”, poświęcony nowym zasadom ewaluacji działalności naukowej.
Wydarzenie odbędzie się w najbliższy piątek 17 października.
Wiceministra Karolina Zioło-Pużuk przedstawi dotychczasowe ustalenia oraz wyniki prac zespołu ds. opracowania nowego modelu ewaluacji naukowej, który zakończył działalność z końcem września. Spotkanie będzie również okazją do dyskusji i zadawania pytań dotyczących kierunków zmian w systemie oceny nauki.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Szczegóły znajdziesz tutaj:
- https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1109726887996038&id=100068762104564&mibextid=wwXIfr&rdid=gxCZFBgcR3GGDs9J
- https://www.linkedin.com/posts/mnisw_wiceministra-karolina-zio%C5%82o-pu%C5%BCuk-zaprasza-activity-7383875107808509952-xZl8?utm_source=share&utm_medium=member_desktop&rcm=ACoAACZ9FH0B-CRlPP1TVR7LwNlI3enKBk0dhHQ
- https://x.com/MNiSW_GOV__PL/status/1978090788379648138
Aby zapisać się na spotkanie kliknij w link: https://nauka.webex.com/wbxmjs/joinservice/sites/nauka/meeting/download/af389dcfee2d489a8a7def4567516efb?siteurl=nauka&MTID=m0782f62f54a0cb467e9d8b1025eb0b22
Uprzejmie informujemy, że w najnowszej wersji systemu SEDN 26 udostępniliśmy moduł Ewaluacja, w którym znajdują się narzędzia i funkcje wspierające finalizację listy osiągnięć przeznaczonych do ewaluacji.
W module działa algorytm optymalizujący, który automatycznie wybiera najlepiej punktowane osiągnięcia. Wyniki jego działania będą aktualizowane codziennie w nocy – aż do końca roku kalendarzowego. W tym momencie środowisko SEDN DEMO zostanie przekształcone w środowisko produkcyjne a algorytm zostanie uruchomiony zgodnie z harmonogramem procesu ewaluacyjnego.
W nowej wersji modułu uwzględniono wszystkie projekty naukowe sprawozdane do POL-on i przyznane w okresie objętym ewaluacją.
Jednocześnie przypominamy, że warunki formalne (np. nieprawidłowe wskazanie kierownika projektu, niewłaściwy podmiot finansujący czy źródła finansowania niewymienione w rozporządzeniu) są rozpoznawane przez system, lecz będą ostatecznie weryfikowane i ewentualnie odrzucane dopiero na etapie oceny prowadzonej przez ekspertów i Komisję Ewaluacji Nauki.
Wprowadziliśmy również poprawki błędów zgłoszonych w wersji 2.8.0.
W sobotę 28 czerwca (przez cały dzień) system bedzie niedostępny dla użytkowników.
Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu:
- dodanie informacji o liczbie wszystkich osób w danej roli w publikacji w raporcie xlsx generowanym z zakładki Publikacje,
- zmiana w sposobie domyślnego sortowania publikacji w zakładkach Publikacje, Ewaluacja – od najnowszej, w zakładkach Oświadczenia dla osoby i Pracownicy – alfabetycznie od A do Z,
- dodanie filtra „okres ewaluacji” w zakładce Oświadczenia dla osoby,
- prezentowanie liczby publikacji oświadczonych dla danego autora w zakładce Oświadczenia dla osoby,
- wyświetlanie wszystkich okresów zatrudnienia osoby w zakładce Pracownicy,
- modyfikacja procesu generowania raportu z zakładki Ewaluacja, eliminująca przypadki dublowania danych w raporcie,
- przywrócenie widoków instytucji przekształconych w nowym Profilu Instytucji.
Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności w API:
- zwracanie uuid publikacji z PI w odpowiedzi żądania w endpointach POST /v1/publications oraz POST /v1/publications/import
W nawiązaniu do komunikatu przekazanego Państwu drogą mailową oraz opublikowanego na stronach pomocy (https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/planowane-zmiany-w-logowaniu-i-rejestracji-do-systemu-pbn/) informujemy, że w trakcie najbliższego wdrożenia systemu PBN, w październiku 2024 r., planowane jest wyłączenie możliwości aktualizacji hasła bezpośrednio w systemie PBN. Zmiany dotyczące sposobu logowania i rejestracji do systemu są częścią modernizacji Polskiej Bibliografii Naukowej (PBN).
Obecnie rejestracja nowych kont w PBN odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Modułu Centralnego Logowania (MCL). Wyłączenie opcji zmiany hasła w systemie PBN to kolejny krok w procesie wyłączania logowania lokalnego na rzecz korzystania wyłącznie z MCL.
Od I kwartału 2025 r. logowanie do systemu PBN będzie możliwe wyłącznie poprzez Moduł Centralnego Logowania, dostępny pod adresem: https://mcl.opi.org.pl. MCL umożliwia jednorazowe logowanie do wszystkich systemów OPI PIB, w tym do PBN. Oznacza to, że logowanie za pomocą dotychczasowej strony: https://pbn.nauka.gov.pl/auth/login, nie będzie już dostępne.
Dziękujemy za zrozumienie i prosimy o dostosowanie się do nadchodzących zmian.
Zespół PBN
W dniu 21.10.2024 r. została przeprowadzona aktualizacja systemu PBN.
Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu:
1.Wyłączenie możliwości aktualizacji hasła bezpośrednio w systemie PBN. Zmiana jest kolejnym etapem prac związanych ze zmianami w sposobie autentykacji w systemie PBN oraz częścią modernizacji PBN. Zgodnie z nową procedurą zmiana hasła wymaga posiadania konta lub założenia nowego konta w Module Centralnego Logowania (MCL) OPI PIB.
Nowo zarejestrowani użytkownicy PBN mogą się logować do systemu wyłącznie za pośrednictwem MCL („Zaloguj z MCL”).
Więcej informacji o zmianach w procedurze autentykacji w systemie PBN można znaleźć pod adresem: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/planowane-zmiany-w-logowaniu-i-rejestracji-do-systemu-pbn
2. Wdrożenie możliwości generowania raportów xlsx z Profilu Instytucji z zakładek: Publikacje, Ewaluacja oraz Pracownicy.
3. Zamknięto Profil Autora. Zgodnie z komunikatem opublikowanym w dniu 16.02.2024 r.: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/przeniesienie-profilu-autora-z-pbn-do-ludzi-nauki/ dane publikacyjne zawarte w Profilach Autorów PBN zostały zmigrowane do Ludzi Nauki. Od tego momentu Profile Naukowców w Ludziach Nauki przejęły role pełnione do tej pory przez Profile Autorów.
Awaria Modułu Centralnego Logowania oraz systemów zależnych (w tym systemu PBN). Trwają prace nad usunięciem awarii. O zakończeniu prac powiadomimy osobnym komunikatem.
Przepraszamy za utrudnienia.
Informujemy, że w związku z planowanymi pracami serwisowymi Modułu Centralnego Logowania (MCL), w dniu 16 października (środa) w godzinach 16:30 – 19:00 mogą wystąpić trudności w logowaniu oraz rejestracji do systemu PBN.
W dniach 30.09.2024 r. oraz 04.10.2024 r. zostały przeprowadzone dwie aktualizacje systemu PBN.
Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniach:
- uzupełnienie identyfikatora ministerialnego (MNISW ID) wydawnictwa w rekordzie rozdziału w publikacjach w Profilu Instytucji,
- dodanie języka ugaryckiego oraz języka syryjskiego w interfejsie użytkownika w formularzu dodawania publikacji,
- usuwanie zbędnych spacji w tytułach publikacji na listach publikacji w Profilu Instytucji,
- uzupełnienie punktacji konferencji w 2024 roku,
- zmiana walidacji umożliwiająca usuwanie z repozytorium publikacji, która uprzednio została usunięta z Profilu Instytucji,
- usunięcie wyświetlania zdublowanych obiektów połączonych z publikacją w sekcji Połączenia w repozytorium.
Najważniejsze modyfikacje API:
- wdrożenie końcówki umożliwiającej pobranie strony z publikacjami z Profilu Instytucji (/v2/institution-profile/publications),
- wdrożenie końcówki umożliwiającej usunięcie publikacji, wskazanych identyfikatorami objectId, z Profilu Instytucji w ramach instytucji zalogowanego użytkownika (/v2/institution-profile/publications/id),
- wdrożenie końcówki umożliwiającej usunięcie publikacji, wskazanych identyfikatorami uuid, z Profilu Instytucji w ramach instytucji zalogowanego użytkownika (/v2/institution-profile/publications/uuid).
W związku z wdrażaniem nowej wersji systemu w dniu 04.10.2024 r. w godz. 9.00-13.00 system PBN (środowisko produkcyjne oraz środowisko testowe PBN Alpha) będzie niedostępny.
Za utrudnienia przepraszamy!
W związku z wdrażaniem nowej wersji systemu w dniu 30.09.2024 r. w godz. 9.00-13.00 system PBN (środowisko produkcyjne oraz środowisko testowe PBN Alpha) będzie niedostępny.
Za utrudnienia przepraszamy!
Znasz system Polska Bibliografia Naukowa (PBN)? Chcesz mieć realny wpływ na jego dalszy rozwój? Ruszyła rekrutacja na stanowisko analityk/analityczka w roli właściciela produktu (Product Ownera).
Zapraszamy do współpracy osoby, które mają doświadczenie w korzystaniu z systemu PBN od strony użytkownika, znają mocne i słabe strony tego narzędzia oraz mają wizję jego dalszego rozwoju.
Mile widziane osoby z umiejętnościami analitycznymi, także bez udokumentowanego doświadczeniem na stanowisku analityka.
Wyślij CV na adres kariera@opi.org.pl i razem z nami rozwijaj PBN! Szczegóły ogłoszenia tutaj: https://bip2.opi.org.pl/opi/oferty-pracy/2024/18632,Analityk-ProjektantAnalityczka-Projektantka-doswiadczony-starszy-specjalista-dos.html
W dniu 22.08.2024 r. w godz. 09:00-13:00 wersja produkcyjna i wersja testowa Alpha systemu PBN będą niedostępne.
Za utrudnienia przepraszamy
W dniu 07.08.2024 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 24.8.1
Wprowadzono zmiany w sposobie rejestracji użytkowników w systemie PBN. Zgodnie z nową procedurą rejestracja wymaga posiadania konta w Module Centralnego Logowania (MCL) OPI PIB.
Nowo zarejestrowani użytkownicy PBN mogą się logować do systemu wyłącznie za pośrednictwem MCL („Zaloguj z MCL”).
Więcej informacji o planowanych zmianach w procedurze autentykacji w systemie PBN można znaleźć pod adresem: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/planowane-zmiany-w-logowaniu-i-rejestracji-do-systemu-pbn
W dniu 07.08.2024 r. w godz. 09:30-11:00 wersja produkcyjna i wersja testowa Alpha systemu PBN będą niedostępne.
Za utrudnienia przepraszamy.
W związku z pracami technicznymi środowisko testowe PBN Alpha będzie niedostępne 22.07.2024 r. w godz. 16:00-16:30.
Za utrudnienia przepraszamy.
W dniu 17.07.2024 r. w godz. 09:00-13:00 wersja produkcyjna oraz wersja testowa PBN Alpha systemu PBN będą niedostępne.
Za utrudnienia przepraszamy
W dniu 26.06.2024 r. zaktualizowano system PBN 2.0
Najważniejsza modyfikacja wprowadzona we wdrożeniu:
- aktualizacja punktacji i dyscyplin przypisanych do czasopism zgodnie z komunikatem Ministra Nauki z dnia 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych czasopism z dnia 5 stycznia 2024 r.
Najważniejsze modyfikacje API:
- wdrożenie końcówki umożliwiającej dodanie publikacji do Repozytorium bez jednoczesnego dodawania publikacji do Profilu Instytucji (/v1/repositorium/publications),
- wdrożenie końcówki umożliwiającej eksport publikacji z Repozytorium bez dołączania oświadczenia do zakładki Publikacje w Profilu Instytucji (/v1/repositorium/export/institution-profile).







