Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Aktualności

Wdrożenie wersji 23.7.1 oraz 23.7.2

W dniu 19.07.2023 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 23.7.2.

Najważniejsze modyfikacje API wprowadzone we wdrożeniu to:

  • rozszerzenie uprawnienia tokenów do odczytu o możliwości wyszukiwania i pobierania danych za pomocą końcówek search:
    • /v1/institutionProfile/publications/search/fees
    • /v1/institutionProfile/publications/search/incompleted-fees
    • /v1/search/conferences
    • /v1/search/institutions
    • /v1/search/journals
    • /v1/search/publications
    • /v1/search/publishers
    • /v1/search/persons
  • dodanie parametrów umożliwiających pobieranie publikacji z Profilu Autora dla zdefiniowanego przedziału lat (filtrowanie dotyczące roku publikacji)

W dniu 26.06.2023 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 23.7.1.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu to:

  • wprowadzenie walidacji na format daty (wymagana liczba dodatniaa czterocyfrowa) przy dodawaniu obiektów typu publikacja oraz czasopismo,
  • umożliwienie wyszukiwania przy użyciu przycisku „enter” w zakładkach w Profilu Instytucji.

Prace serwisowe w dniach 20-21.06.2023r.

Szanowni Państwo,

w związku z pracami serwisowymi zaplanowanymi w dniach 20-21.06.2023 r. przez dostawcę infrastruktury nastąpi przerwa techniczna w dostępności logowania przez MCL. Inne funkcjonalności PBN będą niezmiennie dostępne i obsługa systemu w pozostałym zakresie nie powinna ulec zmianie. Prace serwisowe zaplanowane są na dzień 20 czerwca w godzinach 14:00-22:00 oraz 21 czerwca w godzinach 16:00-19:00.

Za utrudnienia przepraszamy.

Zespół PBN

Wdrożenie wersji 23.6.1

W dniu 12.06.2023 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 23.6.1.

  • dodano obsługę nowego słownika dyscyplin dla doktorantów;
  • złagodzono walidację przy dodawaniu oświadczenia ewaluacyjnego;
  • zmieniono komunikat walidacyjny w przypadku składania oświadczenia ewaluacyjnego osób nieposiadających oświadczenia o dyscyplinie;
  • wyrównano reprezentację graficzną ikon w aplikacji PBN

Szczegóły dotyczące implementacji nowego słownika dziedzin i dyscyplin w systemie PBN znajdują się pod tym linkiem: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/baza-wiedzy/nowe-dyscypliny-i-zmiana-nazw-dyscyplin-w-pbn/

Wdrożenie wersji 23.5.1

W dniu 16.05.2023 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 23.5.1.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu to:

  • dodawanie publikacji do profilu Autora w trakcie jej zapisywania (przycisk „Zapisz i dodaj do profilu autora”);
  • wyświetlanie informacji o zmianach w API – rejestr zmian API dostępny pod linkiem: https://pbn.nauka.gov.pl/api/changelog;
  • zmiana dotycząca prezentacji danych jakie są zwracane przez API przy zapytaniu o dane osoby w końcówce /v1/person/orcid/{orcidId} – wyświetlanie wyłącznie osoby pochodzącej z POL-on;
  • zmiana kodu i komunikatu odpowiedzi w przypadku importowania publikacji o tym samym typie i numerze ISBN.

Wdrożenie wersji 23.4.1

Dnia 06.04.2023 r. zaktualizowano moduł PBN do wersji 23.4.1. Najważniejsze modyfikacje obejmują:

  • Wyłączono trwale funkcjonalność Sugestii oświadczeń. Wyłączenie nastąpiło w porozumieniu z MEiN.
  • Wprowadzono alfabetyczne sortowanie list dyscyplin na listach wyboru w komponentach filtrów.

Zmiany w API obejmują:

  • W dokumentacji API (Swagger) dodano nową końcówkę do pobierania słownika dyscyplin: GET​/v2​/dictionary​/disciplines. Jednocześnie stara końcówka została wykreślona. Używanie wykreślonej z dokumentacji końcówki jest nadal możliwe, ale za jej pomocą pobierane są nieaktualne dane.
  • Rozbudowano model danych słownika dyscyplin. Obecnie zwracane są następujące dane:
[
  {
    "disciplines": [
      {
        "code": "string",
        "name": "string",
        "polonCode": "string",
        "scientificFieldName": "string",
        "uuid": "string"
      }
    ],
    "uuid": "string",
    "validityDateFrom": "2023-04-11",
    "validityDateTo": "2023-04-11"
  }
]
  • code – kody dyscypliny w module PBN
  • name – nazwa dyscypliny
  • polonCode – odpowiedni kod dyscypliny w systemie POL-on
  • scientificFieldName – nazwa dziedziny, z której pochodzi dyscyplina
  • uuid – alfanumeryczny kod dyscypliny (uuid)
  • validityDateFrom – data początkowa obowiązywania słownika
  • validityDateTo – data końcowa obowiązywania słownika

Aktualizacja Regulaminu serwisu PBN od 14.04.2023 r.

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że z dniem 14.04.2023 r. nastąpi aktualizacja treści Regulaminu serwisu Polska Bibliografia Naukowa.

Aktualizacja wynika z potrzeby dostosowania zapisów Regulaminu do aktualnie funkcjonującej wersji systemu PBN 2.0

Zmiany treści regulaminu dotyczą przede wszystkim następujących informacji:

  • dotychczasowe zapisy dotyczące nazewnictwa i funkcjonowania modułów nieistniejącego już systemu w wersji 1.0 zostały dostosowane do aktualnej architektury systemu. Zapisy dotyczące Modułu Sprawozdawczego, Modułu Repozytoryjnego zostały usunięte, w ich miejsce zdefiniowane zostały aktualnie funkcjonujące moduły, m.in.: ogólnodostępne repozytorium, Profil Instytucji, Profil Autora;
  • zapisy regulaminu dotyczące zamkniętego systemu POL-index zostały wykreślone;
  • rozróżnione zostały typy użytkowników (Użytkownik, Użytkownik Specjalny, Użytkownik wewnętrzny) mające na celu usystematyzowanie informacji na temat ich uprawnień w systemie.

Nowy Regulamin w brzmieniu obowiązującym od dnia 14.04.2023 r. dostępny jest pod adresem: https://pbn.nauka.gov.pl/centrum-pomocy/wp-content/uploads/2023/04/Regulamin-PBN-2.0.pdf

Wdrożenie wersji 23.2.1

W dniu 16.02.2023 r. zaktualizowano moduł PBN2.0 do wersji 23.2.1.

Najważniejsze modyfikacje obejmują:

  • dodanie informacji o sposobie aktualizacji danych w Historii edycji obiektu – API, GUI bądź Proces systemowy
  • zmiany umożliwiające wprowadzenie nazwy konferencji zawierającej cudzysłowie
  • przywrócenie możliwości edycji publikacji zawierających informacje o Połączeniu uszkodzonym
  • zachowanie trybu dostępu w API po zamianie tokenu aplikacji

Wdrożenie wersji 23.1.1

W dniu 05.01.2023 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 23.01.1.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu to:

  • wprowadzenie Daty oświadczenia na formularzu dodawania/aktualizacji oświadczenia
  • naprawa błędu związanego z zapisem Daty oświadczenia
  • zmiana logotypu Ministra Edukacji i Nauki w stopce aplikacji
  • ujednolicenie nazwy zakładki „Konto użytkownika” w nawigacji aplikacji
  • poprawa literówki w słownie „Zarejestruj” na formatce logowania do aplikacji
  • ukrycie przycisku Dyskusja w widoku użytkownika niezalogowanego

Wdrożenie wersji 22.12.1

W dniu 21.12.2022 r. zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 22.12.1.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu to:

  • naprawa błędu związanego z rozbieżnościami pomiędzy danymi o autorach w szczegółach publikacji i w połączeniach, skutkującego brakiem możliwości odpięcia autora w publikacji,
  • naprawa błędu powodującego brak możliwości zapisania kosztów publikacji w Profilu Instytucji,
  • zablokowanie możliwości zmiany serii i edycji konferencji w tomie pokonferencyjnym prowadzącej do sytuacji, w której seria lub edycja konferencji połączona z tomem pokonferencyjnym będzie inna, niż w artykułach połączonych z tym samym tomem,
  • przeprowadzenie procesu przywracającego zerwane połączenia: książka pod redakcją – rozdział oraz tom pokonferencyjny – artykuł.

Wdrożenie nowych funkcjonalności w Ankiecie dotyczącej opłat

W dniu 09.12.2022 r. w Ankiecie dotyczącej opłat w Profilu Instytucji została wdrożona funkcjonalność automatycznego zliczania kosztów w ankiecie na podstawie danych o opłatach zaraportowanych w Profilu Instytucji.

Szczegóły dotyczące tej funkcjonalności znajdują się pod tym linkiem.

Należy pamiętać, że dane prezentowane w kolumnach Koszty wg publikacji mają charakter wyłącznie informacyjny i służą weryfikacji poprawności danych wprowadzonych przez podmioty ręcznie do ankiety.

Wdrożenie wersji 22.11.2

W dniu 24.11.2022r zaktualizowano system PBN 2.0 do wersji 22.11.2.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu to:

  • Udostępnienie możliwości wygenerowania raportu z publikacji zgromadzonych w szczegółach podmiotu
  • Dodanie funkcjonalności bezpośredniego identyfikowania użytkownika za pomocą przycisku „TO JA” dla innych ról w publikacji niż autor
  • Wprowadzenie autouzupełniania pól słownikowych na formularzach dodawania/edycji w przypadku, gdy możliwe jest wybranie tylko jednej opcji np. przypisanie dyscypliny naukowej do roli w publikacji na formularzu dodawania/edycji oświadczenia
  • Dodanie paska przewijania do listy wersji obiektów w module Repozytorium
  • Prezentowanie listy Jednostek podległych na formularzu Instytucji w Repozytorium zgodnie z sortowaniem alfabetycznym
  • Poprawienie wyświetlania tytułów przesłanych przez API zawierających w treści znaki specjalne
  • Usunięcie komunikatu dotyczącego konieczności aktualizacji oświadczenia dla tomu pokonferencyjnego
  • Usunięcie ikony lupy przy nazwiskach osób w widoku szczegółów publikacji dla użytkowników niezalogowanych oraz nieposiadających roli systemowej Importera publikacji