Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Aktualności

Wdrożenie wersji 22.11.1

W dniu 16.11.2022 r. zaktualizowano system do wersji 22.11.1.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu:

  • w ankiecie dotyczącej opłat dodano wyszukiwarkę czasopism w zakładce Artykuły oraz wyszukiwarkę Wydawnictw w zakładce Monografie (szczegóły);
  • umożliwiono pobieranie raportu z ankiety dotyczącej kosztów (do pliku w formacie xlsx) (szczegóły);
  • w formularzu dodawania artykułu -dodanie linku prowadzącego do formularza dodawania Tomu pokonferencyjnego (w przypadku jego braku);
  • w formularzu dodawania publikacji – automatyczna naprawa formatu DOI, w przypadku zastosowania niepoprawnego, ale popularnego formatu (przykładowo zaczynającego się od http://dx.doi.org/*);
  • naprawa błędu związanego z wyświetlaniem publikacji w Profilu Instytucji (przejście w widok publikacji po naciśnięciu przycisku lupki);
  • naprawa błędu związanego z czyszczeniem informacji o wydawnictwie w przypadku edycji czasopisma w repozytorium.

Najważniejsze modyfikacje API:

  • naprawa błędu związanego z brakiem zwracania objectId w węźle journal przy pobieraniu danych w końcówce GET/v1/publications/id/{id}.

Wdrożenie wersji 22.10.2

W dniu 27.10.2022 r. zaktualizowano system do wersji 22.10.2

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu:

  • prezentacja listy publikacji podmiotu w widoku Szczegóły podmiotu w repozytorium,
  • naprawa błędów związanych z edycją publikacji,
  • naprawa błędu związanego z brakiem możliwości edycji wydawnictwa.

Najważniejsze modyfikacje API :

  • umożliwienie edycji w zakresie tokenu aplikacji dla podmiotu – dla użytkowników z rolą Menadżera Aplikacji (szczegóły),
  • dodano dwie nowe końcówki w institution-profile-controller, dotyczące pobierania informacji o opłatach: POST /v1/institutionProfile/publications/search/fees oraz POST /v1/institutionProfile/publications/search/incompleted-fees (szczegóły).

Wdrożenie wersji 22.10.1

W dniu 18.10.2022 r. zaktualizowano system do wersji 22.10.1

Najważniejsze modyfikacje API :

  • umożliwiono edycję pełnych danych publikacji w repozytorium systemu przy pomocy importu API . Możliwość edycji została rozszerzona o edycję połączeń (linków) publikacji.

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu:

  • umożliwienie generowania raportu xlsx z zakładki Pracownicy w Profilu Instytucji (szczegóły);
  • przepisanie punktacji czasopism, wydawnictw i konferencji z list ministerialnych na rok 2022,
  • umożliwienie edycji publikacji po wejściu do niej z linku, bez konieczności odświeżania strony aplikacji,
  • umożliwienie edycji danych publikacji na stronie szczegółów w repozytorium dla publikacji posiadających bardzo dużą liczbę autorów lub zawierającą bardzo dużą liczbę referencji z CrossRef.

Wdrożenie wersji 22.6.1

W dniu 09.06.2022 r. zaktualizowano system do wersji 22.6.1

Najważniejsze modyfikacje/funkcjonalności wprowadzone we wdrożeniu:

  • umożliwienie dodawanie opłat za publikacje – opis funkcjonalności
  • dodanie punktów do czasopism, wydawnictw i konferencji z list ministerialnych – rekord obiektu zawiera punkty z ostatniej opublikowanej listy oraz rok ogłoszenia listy
  • w formularzu dodawania publikacji oraz przy edycji publikacji rozdzielono wyszukiwarkę czasopism, wydawnictw i konferencji na obiekty z listy ministerialnej i spoza listy. Domyślnie ustawione jest przeszukiwanie list ministerialnych
  • poprawiono pobieranie publikacji po numerze DOI

Najważniejsze modyfikacje API :

Nagranie z konferencji „POL-on i PBN – planowane i wdrożone zmiany” 31.03.2022 r.

Na kanale YouTube OPI PIB  zostało opublikowane nagranie wideo z konferencji „POL-on i PBN – planowane i wdrożone zmiany” odbywającej się 31.03.2022 r. w Warszawie.

Wydarzenie to było współorganizowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym.

Prezentacje z wystąpień są umieszczone w dedykowanym wpisie w Pomocy POL-on.

Materiały po konferencji „POL-on i PBN – planowane i wdrożone zmiany” 31.03.2022 r.

Na stronach Pomocy POL-on zostały opublikowane materiały po konferencji „POL-on i PBN – planowane i wdrożone zmiany” odbywającej się 31.03.2022 r. w Warszawie.

Wydarzenie to było współorganizowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym.

Prezentacje z wystąpień są umieszczone w dedykowanym wpisie w Pomocy POL-on. Natomiast nagranie będzie udostępnione w najbliższym czasie.

Dziękujemy za tak liczne uczestnictwo w tym wydarzeniu.

Zaproszenie na konferencję „POL-on i PBN – planowane i wdrożone zmiany”

Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym zaprasza na konferencję „POL-on i PBN – planowane i wdrożone zmiany”. Jest ona skierowana do kadry zarządzającej uczelni wyższych.

Spotkanie odbędzie się 31 marca 2022 r. w Warszawie, w formie stacjonarnej. W związku z ograniczoną liczbą miejsc, na wydarzenie obowiązuje rejestracja poprzez dedykowaną stronę (kliknij w niebieski napis, aby przejść do rejestracji).

Po wydarzeniu zostaną udostępnione prezentacje oraz nagranie całej konferencji – proszę śledzić komunikaty w aktualnościach POL-on.

Harmonogram spotkania: 

10:00 – 10:30   Rejestracja/powitalna kawa

Blok I:

10:30 – 10:45 Powitanie uczestników       

10:45 – 12:30 Harmonogram prac POL-on – przegląd prac planowanych w 2022 r.

  • Studenci w POL-on 2.0
  • Dane finansowe
  • Inwestycje
  • Osoby upoważnione do podpisywania dokumentów
  • Kształcenie specjalistyczne
  • Postępowania awansowe i doktoranci

12:30 – 13:00 Pytania i odpowiedzi

13:00 – 13:30 Lunch

Blok II:

13:30 – 14:30 Harmonogram prac PBN – przegląd prac planowanych w 2022 r.

  • zmiany w usłudze API oraz połączenie z zewnętrznymi bazami
  • modyfikacje zakresu i wyglądu formularzy
  • nowe funkcjonalności

14:30 – 15:00 Pytania i odpowiedzi

SEDN – przejście na środowisko produkcyjne oraz przedłużenie okresu dobowego odświeżania danych

W nawiązaniu do komunikatu MEiN dotyczącego ewaluacji z dnia 5 stycznia 2022 roku oraz licznymi pytaniami z nim związanymi, chcielibyśmy przekazać Państwu informacje na temat jego implikacji dla działania systemu SEDN:

  • W dniu 17 stycznia 2022 roku udostępnione zostanie środowisko produkcyjne SEDN. Będzie ono dostępne pod adresem: https://sedn.opi.org.pl/
    Środowisko produkcyjne wygląda i działa analogicznie jak dotychczasowa wersja Demo. Konta użytkowników i dane zostały już przeniesione.
    Logowanie do wersji produkcyjnej SEDN bazuje na dotychczasowym koncie, co oznacza, że logujecie się Państwo tym samym loginem i hasłem.
  • Dobowe odświeżanie danych w SEDN będzie trwało do 31 stycznia 2022 roku. Jeśli zajdzie konieczność uzupełnienia braków lub dokonania korekty danych po 17 stycznia, dane te zostaną pobrane z POL-on i PBN do SEDN. Zwracamy jednak ponownie uwagę, że ten dodatkowy czas pomiędzy 17 a 31 stycznia  powinien zostać przeznaczony przede wszystkim na weryfikację wprowadzonych danych oraz wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości.
    Od 1 lutego 2022 roku dane w SEDN nie będą już odświeżane, co oznacza, że jakiekolwiek dane wprowadzone do systemu POL-on lub PBN po 31 stycznia nie będą uwzględnione w procesie ewaluacji.
  • Pragniemy także przypomnieć, że do 31 stycznia kierownicy podmiotów są zobowiązani do złożenia w systemie POL-on oświadczenia potwierdzającego, że dane wprowadzone do systemu są zgodne ze stanem faktycznym.

 

Komunikat MEiN odnośnie weryfikacji publikacji zamieszczonych w PBN z bazą WoS

Uprzejmie wyjaśniamy, że weryfikacji podlegają jedynie artykuły naukowe ujęte w bazie WoS. Nie są natomiast weryfikowane monografie naukowe oraz wszystkie publikacje z bazy SCOPUS (status „weryfikacja nierozstrzygnięta”). Weryfikacja danych dot. artykułów naukowych z bazą WoS ma jedynie charakter pomocniczy i informacyjny, służący poprawieniu jakości danych i ułatwieniu sprawozdawczości. Negatywna lub nierozstrzygnięta weryfikacja artykułu naukowego z bazą WoS nie przesądza o uwzględnieniu lub nie tej publikacji w procesie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Komunikat MEiN dotyczący ewaluacji

Uprzejmie przypominamy, że termin na wprowadzenie do systemu POL-on (w tym PBN i STUDNIA) danych na potrzeby ewaluacji jakości działalności naukowej upływa, wyjątkowo, w dniu 17 stycznia 2022 r. Wynika to z faktu, że wskazany w przepisach rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie danych przetwarzanych w zintegrowanym systemie informacji o szkolnictwie wyższym i nauce POL-on termin 15 stycznia przypada w tym roku w sobotę. Pragniemy również przypomnieć, że zgodnie z przepisem art. 354 ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, osoba kierująca podmiotem jest zobowiązana do złożenia w systemie POL-on, do dnia 31 stycznia, oświadczenia potwierdzającego, że dane wprowadzone przez nią do systemu są zgodne ze stanem faktycznym.

Jednocześnie pragniemy wskazać, że okres przypadający między 17 a 31 stycznia br. powinien zostać przeznaczony wyłącznie na weryfikację wprowadzonych danych oraz wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości z tym związanych. W okresie tym w uzasadnionych przypadkach możliwe będzie dokonanie niewielkich korekt danych lub uzupełnień brakujących informacji.W związku z powyższym podkreślamy, że nie przewiduje się możliwości przedłużenia ww. terminów na zasilanie systemu POL-on danymi na potrzeby procesu ewaluacji działalności naukowej, a także na złożenie powyższego oświadczenia przez kierownika podmiotu. Uprzejmie informujemy, że – w myśl § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej – jakiekolwiek dane wprowadzone do systemu POL-on po 31 stycznia br. nie będą uwzględnione w ramach tego procesu.

Wdrożenie sprostowania do wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych z dn. 21.12.2021 r.

W dniu dzisiejszym, środa 05.01.2022 r., w module PBN2.0 zostały wdrożone czasopisma i zmiany dla czasopism opublikowane w Komunikacie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 21 grudnia 2021 r. o zmianie i sprostowaniu komunikatu w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych (https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/komunikat-ministra-edukacji-i-nauki-z-dnia-21-grudnia-2021-r-o-zmianie-i-sprostowaniu-komunikatu-w-sprawie-wykazu-czasopism-naukowych-i-recenzowanych-materialow-z-konferencji-miedzynarodowych).

W ramach wdrożenia dodano nowe czasopisma, poprawiono punkty, naniesiono zmiany wynikające ze sprostowania.

 

Czasowe wyłączenie PBN2.0 (produkcja) w dniu 05.01.2022 r.

UWAGA!

W związku z koniecznością wdrożenia sprostowania do wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych z dn. 21.12.2021 r. w dniu 05.01.2022 r. w godz. 9.00-12.00 PBN2.0 (produkcja) zostanie wyłączony. Za utrudnienia przepraszamy!