Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Termin uruchomienia migracji danych i nowości PBN 2.0 Alpha

Migracja danych z Modułu Sprawozdawczego PBN do PBN 2.0

W dniu 20.02.2020 r. otrzymali Państwo informację o udostępnieniu wersji testowej narzędzia Hub Migracyjny, którego zadaniem jest przeprowadzenie Państwa przez proces migracji danych z Modułu Sprawozdawczego PBN do PBN 2.0. Udostępnienie wersji produkcyjnej narzędzia planowane jest na 2 marca 2020 r.. Wtedy też będą mogli Państwo rozpocząć pracę z migracją. Przewidywany czas na prace z narzędziem to ok 5 tygodni. Otrzymają Państwo link do produkcyjnej wersji narzędzia w momencie udostępnienia jego produkcyjnej wersji.

Hub Migracyjny – wersja testowa

W oczekiwaniu na udostępnianie właściwej wersji narzędzia (wersja produkcyjna) zachęcamy Państwa do testów. Państwa uwagi, przesłane do zespołu Helpdesk, mogą przysłużyć się zwiększeniu Państwa komfortu w pracy z docelową wersją narzędzia.

Hub Migracyjny dostępny jest pod tym linkiem: https://pbn-demo.opi.org.pl/mhub/#/home

Nowe strony pomocy PBN 2.0

Aktualnie strony zawierają informację o dodawaniu publikacji i innych podstawowych funkcjonalnościach PBN 2.0. Strony będą systematycznie uzupełniane o nowe materiały istotne dla importerów publikacji i autorów chcących korzystać z PBN 2.0. W najbliższym czasie na stronach pojawią się między innymi informacje dotyczące migracji danych z PBN MS do PBN 2.0 (opis założeń migracji, opis funkcjonalności Huba Migracyjnego). Dotychczasowe strony pomocy zostaną wkrótce zarchiwizowane.

Nowe funkcjonalności PBN 2.0 wersja Alpha

Informujemy, że wersja testowa PBN 2.0 (wersja Alpha) została wzbogacona o nowe funkcjonalności. Zachęcamy Państwa do testowania rozwiązania i przesyłania nam swoich uwag. Nowe funkcjonalności to między innymi:

  • Profil Autora (podłączony do ORCID Sandbox) – widok publiczny, sugestie publikacji oraz wysyłanie do ORCID;
  • Tom pokonferencyjny, jako dodatkowe rozwiązanie techniczne do sprawozdawania materiałów konferencyjnych;
  • Kreator dodawania publikacji (dodawanie: „od zera”, z ORCID, z BibTeX lub RIS);
  • Przycisk „Pobierz dane z CrossRef” podczas dodawania publikacji pozwalający na automatyczne uzupełnienie danych publikacji w tym informacji o wszystkich autorach;
  • Możliwość edycji podstawowych danych publikacji;
  • Skrzynka na komunikaty systemowe (dostępna w menu użytkownika);
  • Dodawanie komentarzy do publikacji;
  • Dodawanie publikacji do listy obserwowanych w celu śledzenia z jej zmian;
  • Swobodne poruszanie się pomiędzy sekcjami formularzy dodawania publikacji;
  • Możliwość oznaczenia autorstwa przy publikacji przez osoby z podpiętym profilem POL-on;
  • Długie listy autorów są domyślnie skracane do et. al., z możliwością rozwinięcia.
  • Usunięto pole „Liczba wszystkich autorów/autorów przekładu monografii naukowej” z formularza dodawania książki pod redakcją, a także usunięto powiązania użytkowników z ORCID produkcyjnym.

Wersja testowa PBN 2.0 (wersja Alpha) dostępna jest tutaj: PBN 2.0 Alpha

Zmiana wymagań dotyczących hasła w PBN 2.0 Alpha

W systemie PBN 2.0 Alpha zmienione zostały wymagania dotyczące haseł do logowania. Hasło w PBN 2.0 powinno zawierać przynajmniej dziesięć znaków, duże i małe litery, cyfry, spacje oraz znaki specjalne. Ustanowione hasło należy zmienić co 30 dni.

Import danych z Modułu Repozytoryjnego PBN do PBN 2.0 Alpha

Aby ułatwić Państwu testowanie narzędzia PBN 2.0 w wersji Alpha, do końca bieżącego tygodnia przemigrujemy do jego zasobów publikacje zgromadzone do tej pory w Module Reporytoryjnym PBN (https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/). Osoby, które pracowały w PBN MR zachęcamy do weryfikacji prawidłowości, dokonanej przez nas automatycznie, migracji.