Jaki jest cel ciągłej konieczność zmiany hasła?
Konieczność zmiany hasła podyktowana jest zasadami polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego. Aby nie zmieniać hasła do systemu PBN można logować się za pomocą MCL lub z ORCID iD.
Konieczność zmiany hasła podyktowana jest zasadami polityki bezpieczeństwa teleinformatycznego. Aby nie zmieniać hasła do systemu PBN można logować się za pomocą MCL lub z ORCID iD.
Posiadanie numeru ORCID jest obligatoryjne jedynie dla osób, które chcą aby ich publikacje były wzięte pod uwagę w ewaluacji. Wiązanie kont PBN i ORCID jest konieczne, jeśli autorzy chcą aby system PBN miał możliwość przesłania informacji o publikacji z PBN do ORCID. System PBN jest też jedynym źródłem informacji o numerze ORCID osoby dla rejestru pracowników systemu POL-on.
Ministerstwo Edukacji i Nauki zdecydowało o uniezależnieniu ewaluacji jakości działalności naukowej 2022 r. od faktu zaraportowania publikacji do ORCID.
Tak, funkcjonalność prezentująca informacje o wszystkich pracownikach (byłych i obecnych) poszczególnych podmiotów jest dostępna dla Importerów Publikacji reprezentujących poszczególne podmioty naukowe. Jest ona częścią Profilu Instytucji i dostępna jest w zakładce w zakładce Pracownicy.
W celu wyjaśnienia takiej sytuacji należy, za pomocą systemu Helpdesk, skontaktować się z zespołem wsparcia użytkownika opisując konkretny przypadek. Najczęstszym powodem trudności w połączeniu kont jest to, że użytkownicy mają więcej niż jedno konto w systemie PBN, a system wymusza unikatowość numeru ORCID (analogicznie, jedno konto w PBN może być powiązane wyłącznie z jednym rekordem w systemie POL-on). Zespół wsparcia użytkownika pomoże wyprostować tą sytuację, np. usuwając zbędne konto w systemie.
Numery ORCID widoczne są przy osobach, które samodzielnie dokonały autoryzacji ze swoim kontem PBN i wskazały się w rejestrach POL-on. Jeśli taki proces został wykonany przez osobę, informacja o nim zostanie zachowana.
Niektóre role istniejące waplikacji PBN MS nie będą funkcjonowały w aplikacji PBN 2.0 (jak np. manager bibliografii). Natomiast jeżeli użytkownik posiada rolę Importera Publikacji w Module Sprawozdawczym PBN, w aplikacji PBN 2.0 w dalszym ciągu będzie posiadał uprawnienia związane z posiadaniem tej roli.
TFA – two-factor authentication, autentykacja dwuetapowa, czyli uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Służy ona dodatkowemu zabezpieczeniu dostępu do konta PBN.
Z regulaminem systemu PBN można zapoznać się podczas rejestracji konta – odnośnik do regulaminu jest dostępny w formularzu rejestracyjnym https://pbn.nauka.gov.pl/auth/register. Ponadto regulamin dostępny jest w zakładce „Regulamin serwisu PBN” na stronie http://pbn-centrum-pomocy.opi.org.pl/regulamin/.
Aby zarejestrować konto w systemie należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie https://pbn.nauka.gov.pl/auth/register. Konto w systemie może utworzyć każda zainteresowana osoba.
Posiadanie konta użytkownika jest niezbędne do pracy w systemie. Rejestracja konta jest pierwszym krokiem do pracy w systemie PBN.
Zarejestrowanie konta w systemie PBN umożliwia przypięcie do niego ról systemowych dla osób dedykowanych do pracy w PBN przez podmioty naukowe oraz umożliwia dodawanie lub edytowanie publikacji naukowych. Posiadanie konta użytkownika pozwala także dodawać publikacje autorskie do swojego profilu (prowadzenie własnej bibliografii naukowej wymaga dodatkowo po zalogowaniu do systemu identyfikacji w bazie osób systemu POL-on).
Każdy niezarejestrowany użytkownik może przeglądać dane o wprowadzonych do systemu publikacjach.