Helpdesk – jak przyspieszyć realizację mojego zgłoszenia?
Oto kilka wskazówek, jak wypełnić formularz zgłoszenia, aby uzyskać szybką i precyzyjną odpowiedz.
Zanim napiszesz zgłoszenie
- Sprawdź, czy twój problem został już opisany na stronach Pomocy PBN lub FAQ.
- Jeśli nie, napisz zgłoszenie na Helpdesk (przycisk „Helpdesk”).
- Pisz, będąc zalogowanym do PBN.
- Jeśli masz w PBN konta w kilku jednostkach, napisz zgłoszenie będąc zalogowanym we właściwym kontekście.
- Poświęć chwilę na wybór właściwego obszaru i tego, czy zgłoszenie ma charakter techniczny, czy merytoryczny.
Jak napisać zgłoszenie?
Przede wszystkim – konkretnie i dokładnie. Na ogólnie zadane pytanie otrzymasz ogólną odpowiedź, co nie zawsze cię usatysfakcjonuje.
Czyli jak?
- Podaj dane, kogo i czego dotyczy zgłoszenie.
- Jakie po kolei kroki wykonałeś zanim napotkałeś błąd?
- Jakiego miejsca dotyczy zgłoszenie (moduł, zakładka, sekcja, pole)?
- Na czym polega błąd? Co działa, a co nie działa? Jaki dokładnie widzisz komunikat?
- Jaki efekt chcesz osiągnąć? Co chcesz, żebyśmy dla Ciebie zrobili?
Za dużo danych? Podziel je na krótkie zdania. Tobie łatwiej będzie wszystko opisać, a nam przeczytać.
Co jeszcze się przyda?
- Zrzut ekranu.
- Jeśli twoje pytanie dotyczy masowego importu danych (np. xml) – dołącz importowany plik i podaj przykłady osób, przy których wystąpił błąd.
Co dalej?
- Dostaniesz e-mail z powiadomieniem o przyjęciu zgłoszenia.
- Ewentualną dalszą korespondencję, dotyczącą danej sprawy, prowadź w ramach tego samego zgłoszenia.
- Nie wysyłaj kilka razy tego samego zgłoszenia. To niczego nie przyspieszy, a może tylko opóźnić odpowiedź.
Co mogę zrobić ze swoim zgłoszeniem już po wysłaniu?
Częste błędy w zgłoszeniach!
- Nie jesteśmy w stanie pomóc, jeśli problem dotyczy systemu uczelnianego (np. USOS-a).
- Nie mamy uprawnień, aby wprowadzać lub usuwać dane w podmiocie.