Jak zalogować się do Helpdesku OPI PIB?
Helpdesk OPI PIB jest wspólnym systemem wsparcia użytkowników dla wielu aplikacji wytwarzanych w OPI PIB. Jeśli już korzystałeś z Helpedsku zgłaszając uwagę np. w JSA lub nowym POL-onie, to najprawdopodobniej posiadasz już konto w Helpdesku.
Logowanie do Helpdesku może nastąpić na 2 sposoby:
1. Automatycznie – jeśli jesteś zalogowany w aplikacji korzystającej z nowego Helpdesku, np. PBN. Analogicznie jest w innych systemach OPI PIB.
Jest to domyślny sposób pisania zgłoszeń. W momencie gdy użytkownik jest zalogowany do PBN i rozpoczyna pisanie zgłoszenia używając przycisku „Helpdesk” do treści zgłoszenia jest automatyczna dodawana informacja o nadawcy (jakie role, w jakiej instytucji ma nadane w PBN).
Te dodatkowe informacje o nadawcy są niezbędne dla osoby obsługującej zgłoszenie (operatora Helpdesku), aby mogła wyczerpująco odpowiedzieć i udzielić szczegółowych informacji np. o danych osobowych do których mają dostęp tylko użytkownicy z określonymi rolami w PBN. Jeśli zgłoszenie będzie wysłane przez niezalogowanego (w PBN) użytkownika to odpowiedz będzie ogólna i może nie wyczerpywać tematu.
Przy pierwszym użyciu nowego Helpdesku, system poprosi o zaakceptowanie regulaminu. Opcjonalnie możesz również nadać sobie hasło, nie jest ono konieczne do poprawnego działania Helpdesku.
2. Skorzystaj z przycisku „Zaloguj przez e-mail”– jeśli chcesz wysłać jednorazowe zgłoszenie bo masz problem z zalogowaniem się do PBN lub innego systemu OPI PIB.
W tym celu przejdź na stronę: https://lil-helpdesk.opi.org.pl/#/login
Wpisz w widoczne okno swój e-mail, a na skrzynkę mailowa przyjdzie wiadomość z linkiem, dzięki któremu się zalogujesz.
Po zalogowaniu do Helpdesku możesz:
- przejść do listy zgłoszeń (1) – wyświetlą się tam wszystkie twoje zgłoszenia ze wszystkich aplikacji podłączonych do Helpedsku OPI PIB;
- napisać nowe zgłoszenie (2);
- wyszukać zgłoszenie korzystając z zaawansowanych filtrów (3b) i wyszukiwarki (3a);
- edytować swój profil (4).