Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Helpdesk – jak przyspieszyć realizację mojego zgłoszenia?

Oto kilka wskazówek, jak wypełnić formularz zgłoszenia, aby uzyskać szybką i precyzyjną odpowiedz.

Zanim napiszesz zgłoszenie

  • Sprawdź, czy twój problem został już opisany na stronach Pomocy PBN lub FAQ.
  • Jeśli nie, napisz zgłoszenie na Helpdesk (przycisk „Helpdesk”).
  • Pisz, będąc zalogowanym do PBN.
  • Jeśli masz w PBN konta w kilku jednostkach, napisz zgłoszenie będąc zalogowanym we właściwym kontekście.
  • Poświęć chwilę na wybór właściwego obszaru i tego, czy zgłoszenie ma charakter techniczny, czy merytoryczny.

Jak napisać zgłoszenie?

Przede wszystkim – konkretnie i dokładnie. Na ogólnie zadane pytanie otrzymasz ogólną odpowiedź, co nie zawsze cię usatysfakcjonuje.

Czyli jak?
  • Podaj dane, kogo i czego dotyczy zgłoszenie.
  • Jakie po kolei kroki wykonałeś zanim napotkałeś błąd?
  • Jakiego miejsca dotyczy zgłoszenie (moduł, zakładka, sekcja, pole)?
  • Na czym polega błąd? Co działa, a co nie działa? Jaki dokładnie widzisz komunikat?
  • Jaki efekt chcesz osiągnąć? Co chcesz, żebyśmy dla Ciebie zrobili?

Za dużo danych? Podziel je na krótkie zdania. Tobie łatwiej będzie wszystko opisać, a nam przeczytać.

Co jeszcze się przyda?

  • Zrzut ekranu.
  • Jeśli twoje pytanie dotyczy masowego importu danych (np. xml) – dołącz importowany plik i podaj przykłady osób, przy których wystąpił błąd.

Co dalej?

  • Dostaniesz e-mail z powiadomieniem o przyjęciu zgłoszenia.
  • Ewentualną dalszą korespondencję, dotyczącą danej sprawy, prowadź w ramach tego samego zgłoszenia.
  • Nie wysyłaj kilka razy tego samego zgłoszenia. To niczego nie przyspieszy, a może tylko opóźnić odpowiedź.

Co mogę zrobić ze swoim zgłoszeniem już po wysłaniu?

Częste błędy w zgłoszeniach!

  • Nie jesteśmy w stanie pomóc, jeśli problem dotyczy systemu uczelnianego (np. USOS-a).
  • Nie mamy uprawnień, aby wprowadzać  lub usuwać dane w podmiocie.